Збільшили трафік з YouTube на сайт в 3 рази і конверсію на 1,5%

 

Автор кейсу: Ольга Пільщик, фахівець з просування бізнесу через YouTube в агентстві.

Завдання. Створити і просунути YouTube-канал клієнта.

Що було зроблено:

  1. Оптимізація каналу.
  2. SEO-оптимізація відео.
  3. Оптимізація відео під алгоритми YouTube.

 

Результат:

  • Замовлення на сайті з YouTube збільшилися з 0 до 1,5% від загального числа конверсій.
  • Трафік з пошуку YouTube виріс в 3 рази, а з пошуку Google ー в 18,5 разів.

Підключити послугу «Просування каналу YouTube» від ADINDEX →

Повний текст кейсу ↓

2 мільярди користувачів в місяць. Мільярд годин перегляду кожен день. 91 країна і 80 мов. Більше одного мільярда користувачів ー статистика YouTube. А де аудиторія, там і бізнес.

У цьому кейсі ми розповімо, як просували YouTube-канал транспортно-логістичної компанії, з якими труднощами нам довелося зіткнутися і як все ж досягли непоганого результату.

Складнощі під час просування YouTube-каналу

Клієнт звернувся до нас із завданням створити популярний YouTube-канал.

На каналі клієнта вже було кілька інформаційних і рекламних відео, а також була запущена реклама. Але відео не приносили підписників, трафік і замовлення, а реклама більше працювала на популяризацію бренду, але не розвиток каналу.

Продакшеном відео займався клієнт, ми не могли впливати на теми відео і монтаж. Наше завдання було просувати вже готові ролики. Ми не знали який буде контент, тематика і якість відео, тому відразу ж зіткнулися з кількома складнощами.

Складність перша. На YouTube, крім чинників ранжирування, які може охопити SEO, є поведінкові фактори, які впливають на видачу. Це означає, що якщо саме відео не сподобається користувачам, алгоритми його знизять і приберуть з видачі. Без хорошого сценарію, ідеї і монтажу результату не буде.

Складність друга. Оптимізація роликів і підгонка семантичного ядра була постфактум, коли ролик вже знятий. У такій ситуації складніше підбирати релевантні запити для його просування. Найкраще спочатку скласти семантичне ядро ​​ー ті запити, за якими ми хочемо, щоб користувачі знаходили відео і канал. Потім за цими запитами проаналізувати конкуренцію і те, який контент максимально цікавий користувачам. І тільки після цього починати створення сценарію та проведення зйомки, створюючи свій унікальний цікавий продукт. В іншому випадку контент може не показати те, що хочуть побачити користувачі, а відео буде недопрацьованим і невідповідним аудиторії за інтентом. З таким підходом важко конкурувати з іншим відеоконтентом і отримувати велике зростання трафіку.

Ольга Пільщик, фахівець з просування бізнесу через YouTube в агентстві

Без аналізу ніші, конкурентів і без розуміння інтенту за вигідними запитами, робота була б неефективною, досягнення хороших і стабільних результатів малоймовірним.

 

Стратегія просування YouTube каналу

З огляду на труднощі, наша стратегія складалася з 2 етапів. Перший ー це оптимізація каналу. Другий ー оптимізація відео.

Оскільки контекстна реклама не давала ніяких результатів для розвитку каналу, ми зменшили її кількість в рази і прибрали рекламу телевізійного формату. Ми не відмовилися повністю від реклами, а почали використовувати її для збільшення поведінкових факторів на етапі виливання ролика (запустили рекламу самих відео, завантажених на канал).

Етап 1. Оптимізація каналу

Навіщо? Вплинути на зростання органічного трафіку, а також зробити трафік з розділу «Рекомендовані відео» більш прогнозованим.

Що ми зробили?

  1. Створили семантичне ядро ​​на підставі пошукових запитів YouTube і Google за допомогою інструменту KeyWordTool.
  2. На підставі семантичного ядра, ми оптимізували метадані: прописали опис каналу, назви і описи до роликів і плейлистів, прописали теги для роликів.

 

Що ми отримали?

Кількість органічних переглядів з джерел трафіку YouTube, а також зовнішніх джерел почала рости.

11.jpg

Етап 2. Оптимізація відео

Як ми вже говорили, оптимізацією роликів ми займалися постфактум, тому що клієнт сам займався продакшеном.

Тому ми запропонували ряд рекомендацій щодо контенту: зйомка відео, таймінг, частотність виливання, формат і теми. Частина рекомендацій була врахована в роботі.

Оптимізація нових роликів відбувалася одразу в день відкриття загального доступу до відео на каналі. І в цьому була перевага цього етапу. Справа в тому, що YouTube дуже лояльний до нових відео. Правильно оптимізований ролик одразу ж з’являвся в ТОПі за низькочастотними і середньочастотними запитами.

Оптимізація відео на YouTube проходить в два етапи: оптимізація відео з погляду SEO, і оптимізація відео під алгоритми YouTube.

SEO оптимізація відео на YouTube

Мета: зростання трафіку на сайт з YouTube пошуку.

1) Назва. Назви роликів придумувалися з максимальним числом варіацій ключів, тобто під час створення враховували безліч варіантів з прямим, морфологічним і розбавленими входженнями, водночас враховували ключі різної частотності і конкуренції. Головний акцент завжди був на середньочастотні запити.

Порада: Ідеальна назва повинна бути клікабельною, відповідати відео, мати відповідний ключовий запит.

2) Опис. Для того, щоб скласти опис до відео, ми додатково опрацьовували семантичне ядро ​​під більш конкретні тематики кожного ролика.

Ми створювали опис за схемою:

  • абзац-вступ, де сказано про що відео;
  • посилання на сайти компанії;
  • основна частина, де було трохи більше інформації, пов’язаної з відео;
  • додаткові посилання для ознайомлення.

 

Тут були вписані ключові слова різної частотності, але головним орієнтиром як і раніше залишилися середньочастотні запити.

Порада: Якщо ви не хочете прописувати SEO-текст в описі або створювати довгий опис, то хоча б вкажіть про що відео в 1 реченні з головним ключовим словом (до 100 знаків). Це дасть користувачам додаткову інформацію про відео під час пошуку, оскільки саме така кількість символів відображається під назвою в пошуковій видачі.

3) Теги. Теги допомагають алгоритмам зрозуміти про що відео, і завдяки тегам відео потрапляють в рекомендовані (схожі) відео. Як тільки ми почали працювати з тегами трафік з розділу «Рекомендовані» став набагато стабільнішим і менш залежним від реклами.

22.jpg

 

Порада: Прописуйте теги до відео, це збільшить органічний трафік з розділу «Рекомендовані». Як правильно прописувати теги, ми раніше розповідали в статті «Як потрапити в рекомендовані відео на YouTube».

4) Субтитри. Якщо у відео щось говорять, там повинні бути субтитри. Текст субтитрів впливає на ранжування.

5) Посилальна маса. Посилання закуповували для того, щоб підняти деякі запити у видачі.

Важливо: Попрацювавши з посилальною масою не завжди можна отримати результат, потрібно знати багато нюансів, і мати загальне розуміння про канал і конкуренцію за запитами. Якщо відео не підходить під запит, то скільки б посилань на нього не ставили, воно буде опускатися у видачі.

Результат SEO оптимізації відео

  • Відео з’явилися в пошуковій видачі YouTube і Google, що вплинуло на трафік і зростання переглядів з пошуку YouTube.

  • Отримали значне зростання переходів на канал або відео з пошуку Google.

 

Оптимізація відео під алгоритми YouTube

Мета: потрапити в ТОП, в рекомендовані відео, збільшити трафік на сайт і кількість замовлень на сайті.

1) Прев’ю. Клікабельне прев’ю може зацікавити користувача перейти по відео. Тому для нових відео почали додаватися впізнавані по стилістиці, яскраві прев’ю (заставки відео), за якими можна було зрозуміти, про що ролик.

2) Поведінкові чинники. Чим більша активність аудиторії на відео, тим краще воно ранжируватиметься. Ми рекомендували клієнтові додати у відео заклик ставити лайки, залишати коментарі та підписуватися. Це помітно збільшило залученість аудиторії.

Порада: Не бійтеся попросити людей ставити лайки, залишати коментарі та підписуватися. Статистика говорить, що це збільшує кількість подій за цими характеристиками на 20%.

3) Додавання відео в плейлисти і шери. Якщо користувачі додають ваше відео в свої плейлисти і діляться ними в інших соціальних мережах ー це знак для YouTube, що ваше відео подобається, відповідно ваші ролики ранжируватимуться краще.

Порада: Створюйте такий контент, яким би хотілося поділитися користувачам. Як приклад можна задіяти прийом соціальної валюти, сенс цього в тому, що користувач буде відчувати себе розумнішим, креативнішим, елегантнішим, більш обізнаним, в тренді тощо в очах оточуючих, соціальна валюта може бути різною в залежності від цільової аудиторії і ніші.

4) Хештеги. Ми додавали хештеги в опис і навіть назву. З цим фактором можна працювати, як з додатковим джерелом трафіку на відео.

5) Закріплений коментар від каналу. Це повинно посилювати лояльність користувачів.

Результат оптимізації відео під алгоритми YouTube

  • Деякі ролики змогли пробитися в ТОП за високочастотними запитами.
  • Почали зростати замовлення на сайті з джерела YouTube.

 

Загальний результат

  • Замовлення на сайті з YouTube збільшилися з 0 до 1,5% від загального числа конверсій.
  • Трафік з пошуку YouTube виріс в 3 рази, а з пошуку Google в 18,5 разів.

 

Як ми вже говорили, повністю від реклами ми не відмовлялися. Тому, щоб зрозуміти яке джерело трафіку привело до зростання замовлень на сайті, ми зіставили кількість конверсій і види трафіку (медійна реклама і органічний трафік).

Графіки нижче говорять про те, що велика кількість переглядів з медійної реклами не дала багато конверсій, водночас незначне зростання органічного трафіку значно збільшило конверсію.

 

Саме завдяки органічному трафіку, зростання якого показано нижче, виросли конверсії.

 

Під час детального розгляду графіка конверсій з аналітики сайту, видно, що рекламна компанія (CPC, пофарбована зеленим) і мобільна версія (m.youtube.com, жовтим) були неефективні, а природні переходи з повної версією були більш ефективними.

 

Від загального числа конверсії 1-1,5% на місяць відслідковуються саме з YouTube.

Примітка: ролики, які були завантажені до другого етапу почали покращувати позиції, оскільки довіра алгоритмів до каналу зросла за рахунок посилення активності (за рахунок поведінкових факторів) на каналі.

Правила просування каналу і відео на YouTube

1. Робіть якісний і корисний контент
Найважливіше, без чого оптимізація не буде працювати ー це якісний контент. Ролик повинен вирішити проблему користувача за час перегляду ー розважити, навчити, пояснити. Тільки на такий контент будуть підписки, лайки і коментарі.

2. Оптимізувати метадані в заголовках, описах, субтитрах, тегах
Відео потраплять в ТОП видачі за потрібними запитами, а також збиратимуть трафік з розділу рекомендованих відео.

3. Попрацюйте з посиланнями на профілі
Посилання може підняти відео у видачі за запитами, але якщо не збільшиться поведінкова активність на відео в YouTube, чи не буде переходів по самому посиланню, то ефект швидко зійде нанівець.

4. Створюйте поведінкову активність для нових роликів
Додатково залучайте користувачів з контекстної реклами. Важливо створювати поведінкову активність для нових роликів, тобто важливо, щоб користувачі проявили інтерес до ролика, оцінили його і написали коментарі, тоді відео отримують більш високі позиції і частіше потрапляють в рекомендації.

Залучайте користувачів із соціальних мереж і сайтів. Публікуйте пости з посиланням в соцмережах і групах компанії, а також за можливістю розміщуйте корисні відео на сайтах компанії, щоб створювати додатковий трафік з уже популярних ресурсів.

5. Дотримуйтесь періодичності виливання роликів
По-перше, це потрібно, щоб аудиторія знала, коли випускаються ролики і створювала активність на каналіпід час виходу нових роликів. По-друге, таким чином буде рости авторитетність каналу для YouTube, оскільки контент буде оновлюватися і доповнюватись, а це хороший сигнал для алгоритмів сервісу. Чим більша авторитетність каналу, тим краще ранжуються ролики в конкурентних тематиках.

Головні помилки, які уповільнюють роботу

  • Відсутність контент-стратегії і неможливість вплинути на контент ускладнює роботу маркетолога з просування відео. Це може привести до того, що робота буде неефективною, а досягнення хороших і стабільних результатів малоймовірним.
  • Одноманітні і рекламні ролики не мотивують людей на підписку. Створюйте корисний і різноманітний тематичний контент.
  • Продакт-плейсмент повинен бути нативним в розважальних роликах, інакше реклама свого ж сервісу на своєму ж каналі буде виглядати нав’язливо.
    На брендовому каналі продакт-плейсмент свого ж бренду частіше виглядає нав’язливо і відлякує користувачів. Особливо якщо реклама не несе користі чи ідеї. У користувачів не повинна складатися думка, що каналу потрібно лише б продати.

Висновки

  • Оптимізація YouTube каналу і відео допоможе поліпшити видимість ваших роликів і почати отримувати органічний трафік з пошуку і розділів YouTube, з пошукових систем (Google, Yandex).
  • SEO працює на YouTube, але варто враховувати і ряд особливостей чинників ранжирування відео. Дуже важливо залучити й утримати увагу користувачів, для цього необхідно використовувати яскраві, пізнавані прев’ю і цікавий контент.
  • Хороший контент і оптимізація роликів будуть збільшувати кількість органічного трафіку. Якщо просування йде повільно ー експериментуйте з форматом, випустіть відео для нового розділу.

Підключити послугу «Просування каналу YouTube» від ADINDEX →

Бонус

Ольга Пільщик, фахівець з просування бізнесу через YouTube в агентстві

Якщо потрібно більш ефективний розвиток каналу, то варто звернутися за допомогою і до інших інструментів: партнерських програм з блогерами, створення вірусних роликів, створення відеоінфографіки тощо.

Сподіваюся, наш досвід стане вам корисним!