Аудит інтернет-маркетингу. Що це і навіщо він потрібен бізнесу?
Задайте собі 4 питання про інтернет-маркетинг вашого проекту.
- Мій маркетинг працює так, як мені хотілося б?
- Чи рівень якості ведення моїх кампаній хороший?
- Можливо, щось можна робити краще та отримувати більший результат?
- Я регулярно отримую нові ідеї просування від своїх спеціалістів з інтернет-маркетингу?
Якщо хоча б на одне з цих питань ви відповідаєте «ні», читайте далі.
Головна мета аудиту — оптимізувати маркетингові зусилля в інтернеті таким чином, щоб збільшити продаж.
Результат аудиту полягає у переліку рішень, які ви отримаєте від агенції-аудитора. Зазвичай це перелік проблем та способи їх вирішення.
Два головних питання, на які дає відповіді аудит:
- Чи немає критичних ситуацій, коли щось проводиться неправильно, не на належному рівні якості чи навіть на шкоду?
- Що можна зробити краще?
Відповіді на ці питання, з одного боку, допомагають бути впевненими у тому, що з маркетингом все добре, а з іншого — дають підстави для перемовин із поточним підрядником щодо покращення умов та підвищення ефективності. У критичних випадках необхідно подумати про зміну підрядника.
Підключити послугу «АНАЛІТИКА» від ADINDEX →
Платний та безкоштовний аудит
Агентства-аудитори, які роблять аудит платно в медах своїх послуг, найімовірніше роблять аудит не заради отримання замовника. Це просто платна послуга, а значить, їх аудит спрямований не на пошук недоліків та «продажу», а на пошук об’єктивних резервів зростання з урахуванням реального рівня можливих ресурсів з боку бізнесу. Тобто не «що погано», а «що можна покращити» і «що це дасть».
Якщо агентство пропонує вам аудит безкоштовно, є ймовірність, що це спроба знайти нового клієнта, із вказівками на перелік помилок поточного підрядника. Будьте вибірковими.
Якщо ваш підрядник зацікавлений у покращенні результату, то насправді аудит буде корисним і йому, як погляд «з боку» незалежних експертів, мета яких не продати свої послуги замість нього, а допомогти покращити результати для вашого бізнесу.
Для хорошого підрядника, зацікавленого в результаті, аудит вигідний і корисний так само, як і бізнесу, на який агентство працює. Головне, щоб і аудитор, і підрядник, і власник бізнесу конструктивно оцінювали пропозиції, сформовані в аудиті.
Що перевіряти насамперед і чому?
Реклама у пошукових системах, SEO-просування та маркетинг у соціальних мережах — основні канали інтернет-просування, які використовують більшість компаній у своїх digital-стратегіях. Якщо у вас також — рекомендуємо аудувати їх:
- Рекламний обліковий запис Google AdWords/Yandex.Direct.
- SEO-оптимізацію сайту.
- Аналіз сторінок та рекламного облікового запису в соцмережах.
Кому довірити аудит?
Перед тим, як віддавати ваш проект на аудит, вивчіть агентство-аудитора. На що важливо звернути увагу:
- Агентство має мати статус Google Partners або Premium Google Partners. Це говорить про те, що фахівці агентства відповідають критеріям Google, регулярно проходять навчання і першими отримують рекомендації та нові ідеї щодо покращення стратегії від Google. Так ви гарантовано потрапите до професіоналів.
- Ознайомтеся з успішними кейсами агентства з SEO, SMM та контекстної реклами.
- Запитайте у агентства, що буде міститися у результатах аудиту.
Що має бути у результатах аудиту?
На моделі аналізу облікового запису Google AdWords наведено приклад результатів аудиту. Результати повинні містити 3 обов’язкові блоки:
Блок 1. Перевірка коректності створених кампаній щодо критичних помилок.
Наведемо приклади помилок, які ми зустрічаємо під час аудиту контекстної реклами:
- Оголошення показуються не в тій геолокації, де можлива доставка ваших товарів.
- Посилання в оголошеннях ведуть на неіснуючі сторінки чи товари.
- Існують орфографічні помилки в оголошеннях.
- Неефективно витрачається бюджет через неправильні ставки та позиції.
- Ви продаєте двері, а ваші оголошення показані у запитах «купити мед».
Блок 2. Аналіз контенту, з яким контактує аудиторія — зображення, відео, тексти в оголошеннях, заголовки.
Блок 3. Рекомендації щодо розвитку. Це відповідь на запитання: що можна зробити, щоб було краще?
Не можна залишатися «на плаву» без застосування нових інструментів, функцій та стратегій. Інструменти Google, Facebook, SEO, Email змінюються, оновлюються, з’являються нові ресурси, вводяться нові формати та вимоги. Це динамічний і рухливий «космос», і щоб у ньому вижити, потрібно вміти адаптуватися, постійно вчитися та пробувати нове.
Наприклад, якщо ви не застосовували товарний ремаркетинг і не використовували смарт-оголошення, ви можете розширити оголошення додатковими полями з додаванням оффлайн-адреси магазинів. Це сприятиме просуванню роздрібу.
Як часто потрібно проводити аудит?
Важливо розуміти, що аудит не разова послуга. Це як відвідування лікаря раз на 6 місяців. Тут головне правило — регулярність. Регулярний аналіз дозволяє тримати проект у формі: отримувати рішення, свіжі ідеї та рекомендації щодо маркетингу сайту.
Для наших клієнтів, ми проводимо інспекцію кожні 3 та 6 місяців. Частота інспекцій залежить від динаміки проекту. Для сторонніх проектів аудит проводиться протягом 4-х робочих днів і для його проведення необхідні доступи до облікових записів та системи Google Analytics на рівні «перегляду».
Висновки
Цінність такої інспекції в тому, що ви отримуєте свіжий погляд на звичні, усталені прийоми, стратегії та інструменти. Зрештою, після проведеного аудиту власник або керівник маркетингу, зацікавлений у просуванні, отримує:
- Впевненість у тому, що ви працюєте з професіоналами, правильно вибрали підрядника, найняли співробітника, знайшли агентство.
- Перелік помилок та варіанти їх вирішення.
- Свіжі ідеї та рішення для оптимізації маркетингу проекту.
- Усвідомлення, що не дарма інвестуєте свої кошти в інтернет-просування.