Як змінити CMS і не втратити позиції? Приріст трафіку + 83%, зростання доходу на 43% по каналу SEO

Автор статті – Євген Гнедаш, SEO-спеціаліст в агенції

У цьому кейсі поговоримо про те, чому важливо йти в ногу з часом щодо дизайнів та функціональних новинок сайтів. Чому не варто боятися робити редизайн сайту, оновлювати CMS сайту, якщо підійти до цього процесу із чіткою послідовністю. На прикладі проєкту покажемо, як це зробили ми та які результати принесла реалізація технічних завдань від SEO-спеціалістів.

Послуга: Оновлення сайту. Переїзд на нову CMS

Клієнт: Ecohata.ua – інтернет-магазин з продажу та встановлення систем очищення води та комплектуючих

Завдання: Зростання трафіку та продажів

Регіон: Україна

Період: З 2017 по 2021 рік

Про проєкт (про нішу)

Еcohata.ua – інтернет-магазин на українському ринку із продажу систем очищення води. Має стаціонарні точки видачі у багатьох великих містах України (до війни).

Проблема

Із клієнтом ми вже працювали не один рік. На жаль, щоразу ми впиралися в обмеження поточного сайту, а спроби внести будь-які покращення на сайті закінчувалися невдачею.

Реалізація різних кастомних рішень для усунення проблем не призводила до бажаного результату. Після оптимізації одного функціоналу неодмінно щось ламалося в іншій частині сайту.

В рамках можливостей поточного сайту розвиток проєкту зайшов у глухий кут.

Сайт морально застарів з погляду дизайну та “сайтобудування” (якщо вам доводилося бачити сайт із середини 00-х, тоді ви зрозумієте нас) і не відповідав вимогам пошукових систем, а реалізація необхідних поліпшень для зростання бізнесу завжди впиралася у технічний аспект застаріла CMS не дозволяла вносити доопрацювання. 

Порада: Радимо моніторити тренди сайтів, регулярно оновлювати функціонал та дизайн сайту, оскільки це не разова робота, щоб не втрачати потенційних клієнтів і як наслідок дохід.

Технічний SEO аудит при переїзді на нову CMS

На момент старту робіт із оновлення сайту, можна було виділити наступні проблеми, що вимагали вирішення:

  • Кошик. Звичайно, на старому сайті кошик був, але працював він некоректно був відсутній коректно робочий функціонал обробки замовлень, що призводило до втрати прибутку. Замовлення просто губилися і не доходили до відділу продажу. 
  • Відстеження цілей. На сайті була низка обмежень, що не дозволяли налаштувати аналітику та відстеження цілей. 
  • Функціонал фільтрів. Стара CMS не дозволяла оптимізувати та масово керувати сторінками фільтрів на сайті. Через те, що ми не могли відкривати для індексації певні зв’язки фільтрових сторінок, з’являлося обмеження у відпрацюванні великої кількості НЧ та СЧ запитів. Ми просто не могли оптимізувати посадкові сторінки під необхідні запити, що призводило до втрати потенційного трафіку на сайт. В умовах високої конкуренції можливість оптимізувати фільтрові сторінки дає можливість конкурувати у видачі та отримувати перший трафік на сайт.
  • Функціонал відгуків. Як відомо, відгуки значною мірою можуть вплинути на ухвалення рішення користувача зробити покупку. Коли на сайті немає відгуків це не дуже добре, але коли немає навіть можливості залишити відгук це викликає негатив у користувача і порушує вимоги гугла.
  • Регіони. Оскільки бізнес має широке представництво магазинів по Україні, важливо було продумати можливість додавання регіональних сторінок на сайті. 
  • Альтернативна мовна версія сайту. Оскільки сайт просувається в Україні, важливо було додати українську версію сайту.
  • Перелінкування. На сайті були доступні лише базові блоки перелінкування на головній сторінці з картками товарів, що порушувало розподіл ваги по сайту. Необхідно було впровадження додаткових блоків перелінкування на рівні всіх сутностей сторінок сайту: категорії, підкатегорії, фільтри, товари, статті блогу. 
  • Крім вищесказаного, для зручного та продуктивного управління сайтом, також потрібна була низка інших функціоналів/можливостей:
    • модуль створення фідів;
    • керувати списком товарів у лістингу;
    • масово управляти акціями та подарунковими сертифікатами;
    • масово заливати ціни на товари (у разі зміни цін);
    • функціонал, що дозволяє підключити системи кредитів та розстрочки;
    • додавання статусу товару “Немає в наявності”;
    • редагування та управління головним меню;
    • порівняння товарів;
    • фільтрація товару за рейтингом, ціною тощо;
    • блоки з інформацією щодо доставки товару.

 

Підключити послугу SEO просування від ADINDEX →

Рішення

На старті проєкту дуже допомагає і полегшує підготовчу роботу розуміння того, що потрібно саме цьому бізнесу, щоб бути більш ефективним. Ми зібрали велику кількість даних, сформували пул вимог та допомогли бізнесу вибрати найбільш ефективне рішення в тому числі по платформі до розробки, де більшість наших рекомендацій була врахована “в коробці”, а необхідні доопрацювання були порівняно недорого та оперативно виконані. Для цього вибір клієнта зупинився на OkayCMS.

Порада: максимально з’ясувати потреби бізнесу на етапі розробки (до запуску). 

Процес

Етап 1. Комунікація.

Процес оновлення сайту може розтягуватись на тривалий період часу, тому важливо налаштувати правильний процес комунікації між усіма учасниками. 

  • Для фіксації глобальних завдань та контролю їх виконання ми використали таск трекер Trello.
  • Для оперативної комунікації та вирішення незначних питань чати в Skype, Telegram.

Важливо бути обережними із чатами. Первинні плюси у вигляді оперативної комунікації можуть зіграти злий жарт. У потоці повідомлень чату важливі повідомлення та рішення просто губляться, через це знижується швидкість та якість реалізації завдань. 

Порада: Обов’язково підсумовуйте всі прийняті рішення з чатів/дзвінків та фіксуйте їх окремо у вигляді резюме або коментарем до певного завдання, надсилайте повідомлення на всіх учасників. Такий підхід дозволить вам заощадити час та ресурси. 

Етап 2. Старт розробки.

Оновлення сайту зі зміною CMS, дизайну, структури, тощо, однозначно вимагало тестового середовища розробки. Отримавши доступ до тестового сайту, нам обов’язково необхідно переконатися, що він відповідає певним вимогам, а саме:

  • доступ до сайту закрити по IP;
  • сайт закрито від індексації тегом noindex nofollow;
  • у файлі robots.txt прописана директива Disallow: /

Все це необхідно для того, щоб пошукові системи не проіндексували сайт раніше часу. Хтось може запитати, навіщо цілих 3 пункти, якщо досить просто закрити сайт по IP? Відповідь безпеки ніколи не буває забагато :). Ми стикалися з випадками, коли тестовий сайт закривали на старті розробки, проте в процесі щось ламалося і це налаштування злітало і сайт став доступним для всіх. Саме на цей випадок краще вжити додаткових заходів безпеки.

Читайте наш кейс про неочевидні помилки, які коштували сайту 10% трафіку.

Порада: будь-які глобальні зміни обов’язково потрібно впроваджувати та перевіряти на тестовій версії сайту. Переконайтеся, що тестовий сайт надійно закритий від пошукових систем та сторонніх користувачів.

Етап 3. Підготовка ТЗ для нового сайту.

Глобальне оновлення сайту – це завжди ризик. За наявності помилок сайт може втратити поточні позиції та трафік.

Щоб мінімізувати ризики, новий сайт має бути максимально схожим на попередній (наскільки це можливо). Для цього ми готуємо низку базових вимог до нового сайту та процесу його оновлення, спрямованих на зниження всіх можливих ризиків. 

Порада: Максимально збережіть структуру сайту, логіку формування категорій та URL-адрес. Перенесіть весь контент та метадані у незмінному вигляді. Збережіть технічні налаштування, перенесіть всі теги, що управляють індексацією сайту, теги canonical, налаштування по редиректах. Перенесіть усі встановлені системи аналітики. Якщо в процесі оновлення сайту з’являється необхідність видалити розділ сайту, наприклад, якщо певний товар або послуга не є актуальними, обов’язково налаштуйте 301 редирект на схожу категорію. Так ви не втратите посилальну масу із зовнішніх сайтів, яка раніше вела на розділ, що видаляється. 

Окрему увагу ми приділили базовій технічній оптимізації сайту. Як би гарно не виглядав ваш сайт, він має коректно скануватися та індексуватися пошуковими системами.

«Технічна оптимізація це фундамент сайту, заклавши який ви уникнете можливих проблем у майбутньому».

Що було зроблено:

  1. Частково переробили структуру сайту. Прибрали розділ “Всі товари”, який приводив до появи дублів спільних сторінок брендів з категорійними сторінками певного товару по бренду. 
  2. Альтернативна мовна версія. Прописали вимоги щодо впровадження другої мовної версії сайту. Додавання ще однієї мовної версії насамперед дає можливість залучити додатковий трафік за запитами іншою мовою. По-друге, ми забезпечили відповідність сайту раніше анонсованому закону про обов’язкове надання послуг державною мовою.    
  3. Перелінкування. Детально описали необхідну логіку перелінкування по сайту в розрізі всіх шаблонів сторінок. Впровадження додаткових блоків перелінкування дозволило не зливати всю вагу по сайту “згори донизу” від категорій до карток товарів марно, а циклічно замкнути його між усіма сутностями сторінок по сайту, завдяки чому було збільшено цінність кожної сторінки по сайту. Також, завдяки тому, що в блоки перелінкування був закладений гнучкий функціонал налаштувань, у майбутньому з’явилася можливість керувати розподілом ваги сайтом більш ефективно, додаючи більш пріоритетні для бізнесу напрямки. Таким чином, ми збільшуємо їх вагу в очах пошукових систем, тим самим збільшуючи їх позиції у видачі. 
  4. Фільтри. Сформували вимоги до панелі фільтрів. Прописали логіку управління індексуванням фільтрових сторінок, що дозволило отримувати додатковий трафік за НЧ запитами. 
  5. Підготували вимоги до метаданих та шаблон для їх заповнення. В умовах великого сайту дуже важко оптимізувати метадані для кожної сторінки в ручному режимі. Можливість шаблонно заповнювати метадані значно заощаджує час вебмайстру в подальшому і дозволяє на базовому рівні підвищити релевантність та якість сторінок для пошукових систем загалом, що в свою чергу відбивається на загальній якості сайту. 
  6. Блог. Прописали вимоги щодо технічної оптимізації розділу статей. На старому сайті розділу статей не було зовсім, тому необхідно було правильно його реалізувати. Сформували вимоги до структури розділу, логіки формування URL, заповнення метаданих, виведення статей та перелінкування з іншими розділами по сайту.

Впровадження розділу блог на сайті дозволило отримувати додатковий інформаційний трафік на сайт, який згодом потенційно може конвертуватися у комерційний. 

  1. Регіони. Враховуючи гео-залежність ніші, заклали можливість додавання регіональних посадкових сторінок в адмінці сайту, для залучення додаткового трафіку за запитами “купити фільтр у Назва міста” і т.ін. Прописали вимоги щодо впровадження даних сторінок у структурі сайту та логіку їхньої оптимізації.
  2. Відгуки. Впровадили функціонал, що дозволяє залишати відгуки на сайті. 

Поради: Зберіть максимальну кількість вступних даних на старті розробки та відобразіть це в технічних завданнях для подальшої реалізації. Розуміння того, що необхідно від підсумкового продукту, допоможе заощадити велику кількість ресурсів, тому що простіше зробити з нуля, ніж вносити доробки в готовий продукт. 

Етап 4. Аналіз реалізації ТЗ на тестовому сайті та підготовка до релізу.

Після того, як розробники реалізували всі вищезгадані вимоги, нам залишилося лише перевірити виконану роботу. Звучить начебто просто, проте насправді даний етап має критичний ступінь важливості, і пов’язаний із напруженою роботою, все потрібно зробити правильно, тому що зворотного шляху вже не буде.

На даному етапі найчастіше і спливають різноманітні непорозуміння “вимагали одне, отримуємо інше”. Тут нам завжди допомагає правило фіксувати всі важливі домовленості та поправки, про які ми згадували раніше. Закривши всі спірні/невирішені питання, ми підійшли до релізу сайту. Перед релізом сайту завжди необхідно зробити фінальний аудит, комплексно подивитися на сайт загалом, тому що бувають випадки, коли доопрацювання одного функціоналу позначається на роботі іншого. Щоб не перенести помилки на “живий” сайт і робиться фінальний аудит. 

Ще одна важлива річ, яку важливо врахувати це перенесення всіх старих сторінок сайту на новий сайт, тобто необхідно переконатися, що нічого не втрачено. Для цього необхідно підготувати карту перенесення сайту або картку редиректів.

У нашому випадку, були внесені зміни до структури сайту та формування URL (не всі сторінки мали ті ж адреси), тому ми сформували “карту редиректів” в якій прописали кожній старій адресі відповідну адресу на “новому” сайті. Згідно з цим файлом розробники вже налаштували відповідні 301 редирект.

Визначено, може виникнути питання, навіщо готувати зведені файли, якщо, наприклад, на сайті не змінюється структура та Url. Відповідь все та ж необхідно переконатися, що всі сторінки перенесені, оскільки, якщо щось було втрачено, з’ясується це вже після релізу на живому сайті.  

Поради: Щоб легко сформувати “карту перенесення сайту” необхідно просто спарсити сайт будь-яким парсером і отримати перелік всіх URL, далі в Excel за допомогою авто підміни, замінюємо поточний домен на домен тестового сайту. Список, що вийшов, знову парсим, як результат всі сторінки повинні віддавати 200 відповідь сервера. 

Етап 5. Реліз сайту, перевірка помилок, відстеження результатів.

Після того, як ми все перевірили, ми перейшли до релізу сайту. Єдине правило, яким ми керуємося це не робити реліз сайту в п’ятницю і на вихідних. Бо якщо в процесі релізу щось поламається, у вихідні буде проблематично вносити правки, оскільки більшість людей недоступна. Також, по можливості, робити реліз сайту в момент найменшої активності користувачів, оскільки сайт буде тимчасово недоступний.

Після релізу ще раз перевірили сайт та протестували основні функціонали. Переконавшись, що все працює коректно, залишається чекати переіндексації сайту пошуковими системами та відстежувати динаміку позицій та трафіку. 

Поради: Підбирайте дату релізу з урахуванням того, що щось може піти не за планом і будуть потрібні термінові коригування. Як ми вже писали – п’ятниця не найкращий день.

Підключити послугу SEO просування від ADINDEX →

Результат 

Перенос сайту на іншу CMS відбувся без втрати позицій.

Сайт був оновлений 5 січня, і вже 8-11 січня ми побачили зростання середньої позиції за відслідковуваними запитами з 32 на 22.

Як підсумок, відзначаємо зростання позицій у всіх напрямках.

Після оновлення сайту трафік також продемонстрував значне зростання.

Порівняно з попереднім періодом у півроку трафік зріс на 83,02%, а дохід – на 43,88%.

Щоб уникнути спотворення даних через сезонність, ми також порівняли півроку після релізу сайту з аналогічним періодом минулого 2020 року. За такого порівняння ми побачили зростання трафіку на 212,25%, а продажів – на 227,16%.

Висновки

Сайт отримав оновлений та сучасний дизайн. З технічного боку, сайт оснащений усім необхідним для вирішення бізнес та SEO завдань.

Оновлення сайту – це комплексна робота, яка потребує ретельного підходу. 

  1. З’ясуйте, що необхідно бізнесу від сайту.
  2. Побудуйте правильну комунікацію.
  3. Підготуйте повний список вимог до розробників.
  4. Перевірте сайт перед релізом.
  5. Перевірте сайт після релізу та усуньте можливі помилки.
  6. Відстежуйте подальшу динаміку проєкту та коригуйте подальшу стратегію розвитку. 

 

Підключити послугу SEO просування від ADINDEX →

Коментар project-менеджера

З проєктом Екохата ми працювали протягом 4-х років.

Починали з контекстної реклами. Пізніше підключили SEO. При цьому поточний сайт обмежував зростання проєкту. Тому вирішили перейти на іншу CMS. Вибір розробника зайняв ще рік. На початковому етапі розробки нового сайту були і непорозуміння, і робота стопорилася. Тільки після тристоронньої зустрічі агенції, клієнта та розробника вдалося налагодити продуктивну роботу і виливка сайту пройшла досить швидко. Позиції сайту після виливки суттєво зросли.

Команда SEO, яка працювала над проєктом

Добірка кейсів Євгенія: