Як досягти зростання трафіку на 157% і доходу сайту в 3 рази через покращення його юзабіліті

Автор кейсу: Євген Гнєдаш, провідний seo–фахівець в агенції ADINDEX

У цьому кейсі поговоримо про те, чому зручність користувача сайту для клієнта це дуже важливо при проєктуванні сайту. На цьому прикладі ми хочемо показати, як можна досягти зростання конверсій і доходу на технічно ідеально зробленому сайті через покращення його юзабіліті.

Послуга: комплексне SEO

Клієнт: Tennisgo, інтернет магазин – товари для тенісу

Завдання: Зростання трафіку та продажів

Регіон: Україна

Період: 2018 – 2022 роки

Про проєкт

tennisgo.com.ua – магазин, що спеціалізується на товарах для тенісу, сквошу та бадмінтону. Працює по всій Україні, надсилає замовлення поштою. Стаціонарна точка одна, у Києві. 

Сайт вже є, з технічного боку пропрацьовано максимально глибоко, виконано весь перелік завдань з базової технічної оптимізації. Пошукові системи чудово сканують та індексують сторінки сайту.

Проблема 

Ніша товарів та екіпірування для тенісу досить конкурентна. На ринку представлена ​​велика кількість великих профільних гравців, не кажучи вже про маркетплейси. 

Незважаючи на те, що з технічного боку жодних проблем не було, за багатьма пріоритетними напрямками сайт був у ТОП–5–10 пошукової видачі, проте продажі зростали повільно і ми поставили завдання збільшити динаміку доходу з інтернет–каналу. 

Незважаючи на досить високий рівень базової SEO–оптимізації, при аудиті досвіду користувача, ми виявили точки зростання:

  • Складний процес реєстрації:

  • Кнопки у кошику розміщені некоректно:

  • Після додавання товару в кошик показувався модальний попап – зі сторінкою не можна взаємодіяти, доки спливаюче вікно не буде закрито.

Покупка займала надто багато часу, інтерфейс був не інтуїтивним. У результаті, багато клієнтів залишали кошик покинутим.

Підключити послугу «SEO просування» від ADINDEX →


Рішення

Для зростання продажів, крім базових завдань із SEO–просування, запропонували направити також зусилля на покращення юзабіліті сайту. Зробити сайт максимально зручним та зрозумілим для користувача, спростити його шлях від вибору до покупки товару, завоювати довіру користувача до бренду, товарів, компанії. 

Що зробили:

  1. Оптимізували структуру сайту. Зробили її більш логічною, зрозумілою для користувача. 
  2. Змінили меню, зробили його зручнішим, забезпечили доступ до всіх підкатегорій товарів в один клік. Реалізували панель, що випадає, з підкатегоріями.

  3. Поліпшили лістинг товарів, сторінки товарів: додали описи, перелік характеристик. 
  4. Спростили форму реєстрації:

  5. Замінили pop-up і зменшили його розмір – допоки накладення залишається видимим, користувачі можуть і надалі взаємодіяти зі сторінкою сайту (наприклад, натискати на посилання або кнопки, повернутися до каталогу).

  6. Спростили форму оформлення замовлення на сайті:

  7. Оновили інформацію на сторінці “Контакти”. Додали картку з адресами, графік роботи, реквізити.

    Сторінка “Контакти” створена 19 липня
  8. Оптимізували поточний контент на сайті та забезпечили наповнення сайту коректним та релевантним контентом на постійній основі.
  9. Запустили блог для залучення додаткового трафіку на сайт.

Обмеження

Основним обмеженням, з якими ми зіткнулися, були обмеження ресурсів на стороні розробників. Клієнт не міг виділяти великий бюджет, за прайсом на місяць було досить мало годин на роботу з сайтом. Тому реалізація поставлених завдань розтягувалася у часі. Зі свого боку, ми постаралися максимально оптимізувати всі процеси, щоб комунікації з нами не забирали багато годин у розробників.

Основна складність була у побудові системного підходу в роботі та організації всіх процесів, оскільки задіяно було 3 сторони: команда ADINDEX, розробники, команда клієнта (копірайтер, адміністратор сайту). За потреби влаштовувалися тристоронні зідзвони. У випадках, коли треба було заглибитись і десь витратити більше годин для внесення ясності.

Для оперативного відстеження готовності виконання ТЗ вирішили використати звичайну таблицю гугл із спільним доступом.

Результат 

Якщо порівняти за підсумками 2019 рік до 2018 року, то ми отримали наступні результати:

  • Трафік виріс на 156,74 %;
  • Транзакції виросли на 133,90 %;
  • Дохід зріс на 151,41 %

Закладений нами базис + подальша робота над сайтом забезпечили подальше зростання проєкту аж до теперішнього моменту. 

Підсумкове зростання трафіку, якщо порівнювати червень 2022 року із січнем 2020 року після виконаної нами роботи, складає близько 500%.

Висновки

Підсумовуючи, хотілося б ще раз звернути увагу, що зручність сайту для користувачів не менш важлива, ніж технічна його сторона та зручність для пошукових систем. Причому зручність для користувача – це не тільки підвищення конверсії трафіку в транзакцію, вона безпосередньо впливає також на зростання трафіку спільно зі стандартними роботами з SEO–оптимізації та просування.

Якщо на сайті незручне меню, складний процес покупки, сайт вантажиться довго – то і результат SEO–оптимізації буде менш успішним. Але розробляючи сайт “для людей” і паралельно працюючи з покращення сайту для пошукових систем – отримуємо результат суттєво більший. Мета сайту – обслуговувати покупців просто та швидко, мета SEO – щоб таких покупців було більше і це працює разом максимально ефективно.

SEO та usability не тільки повинні “дружити”, а й допомагають одине одному 🙂

  1. Зверніть особливу увагу: Сайт має бути легким для візуального сприйняття – немає перевантаженості графікою, ніщо не відволікає користувача від головного – вашого товару.
  2. Легкий пошук товару. Покупець повинен мати можливість швидко знайти необхідний товар.
  3. Зрозуміле оформлення замовлення.

Підключити послугу «SEO просування» від ADINDEX →

Коментар project–менеджера

З проєктом Tennisgo ми працювали протягом 4 років.

Починали співпрацю з того, що створили сайт для цього проєкту, а потім запустили просування. Над проєктом працювали 5 спеціалістів. На час роботи з проєктом припав період карантину, що стало одним із викликів, який ми гідно пройшли разом із командою Tennisgo.

Про співпрацю залишилися лише позитивні спогади, бажаю проєкту подальшого розвитку, незважаючи на складну обстановку в нашій країні. 

Команда SEO, яка працювала над проєктом

Добірка кейсів Євгенія: