Ніша дизайну та декору для дому – неочевидні резерви зростання. Приріст трафіку + 126,73%, кількість транзакцій х3
Автор статті – Євген Гнедаш, SEO-спеціаліст в агенції
У цьому кейсі поговоримо про те, чому важливо розуміти намір користувача та пошуковий інтент під час проєктування структури сайту. На прикладі проєкту, з яким ми працювали, покажемо, як знайти неочевидні резерви зростання вже на робочому сайті.
Послуга: Комплексне SEO-просування
Клієнт: Arhome.com.ua — інтернет-магазин та офлайн-магазини дизайнерських меблів та декору для дому з Європи.
Завдання: Зростання трафіку та продажів
Регіон: Україна
Період: 8 місяців. З березня 2021 року по жовтень 2021 року
Про проєкт (про нішу)
Arhome.com.ua — магазин, який пропонує ексклюзивні товари для сучасного інтер’єру та допомагає створити його індивідуальність. У каталогах Arhome є всі товари, необхідні для створення гармонійного інтер’єру: освітлення, дизайнерські меблі, декоративні елементи, килими, декоративний текстиль та текстиль для сну. Прямі поставки з Європи дають змогу підтримувати лояльну цінову політику, текстиль є виробництвом України. Arhome мають власні showroom у Дніпрі та Одесі.
Почитайте інший наш кейс по Arhome від SMM
Проблема
Під час аналізу сайту ми побачили, що основною проблемою була неправильно опрацьована структура сайту. При розробці сайту не були враховані всі особливості ніші, через що посадкові сторінки були заточені відразу під кілька запитів. Через те, що кілька запитів “конкурували” на одній сторінці, пошуковій системі було важко зрозуміти про що сторінка і за яким запитом її потрібно ранжувати. Як наслідок, основні категорії сайту займали низькі позиції і не приносили трафіку.
Приклад. Категорія “Декоративні дзеркала” одночасно містила в контенті ключові слова “Дизайнерські дзеркала” та “Декоративні дзеркала”.
Як ми вже заявляли раніше, дуже важливо розібратися в інтенті пошукових запитів, а саме як пошукова система визначає потребу користувача і визначає зміст запиту. Запити та визначення, які на перший погляд можуть здатися однаковими і не несуть істотної різниці в очах користувача, для пошукової системи можуть бути зовсім різними напрямками. Саме так і виявилося у випадку Arhome, пошукова система чітко розмежовувала поняття “Дизайн для дому” та “Декор для дому” і, як наслідок, формувала різну видачу під відповідні запити.Приклад пошукової видачі за двома різними запитами:
Дизайнерські вази
Декоративні вази
Спираючись на сказане вище, у стратегії нами було запропоновано оптимізувати структуру сайту для розмежування понять “Дизайн” та “Декор” по різних посадкових сторінках.
Підключити послугу «SEO просування» від от ADINDEX →
Рішення
Ризики та складності:
У будь-якому новому проєкті часто виникають більш-менш однакові складності на старті — деяка недовіра до пропозицій, особливо якщо вони стосуються переробки сайту. Такі доопрацювання для клієнта означають нові вкладення коштів і редагування того, що вже здавалося ідеальним.
Тому пропонуючи зміни на сайті аргументуйте їх у цифрах. При ось таких змінах ви отримаєте ось такий приріст трафіку.
У нашому випадку ми побачили, що клієнт маючи заточеність сторінок відразу на два пошукові запити “декор” та “дизайн” сильно втрачає у видачі та трафіку. Тому було запропоновано розділити ці два напрямки.
На щастя, клієнт не ставив під сумнів наші доводи щодо логіки роботи пошукових систем та пропозицій щодо оптимізації сайту, а ми додатково підкріпили свою теорію конкретними прогнозами щодо зростання трафіку та позицій, оскільки були впевнені у своєму підході та не боялися працювати з ризиками та брати відповідальність на себе.
Підсумок такого підходу – втричі зросли продажі!
Узгодивши запропонований підхід із клієнтом, ми розпочали роботу. Що зробили?
- Опрацювання семантичного ядра.
Так як основною нашою стратегією було змінити структуру сайту, логічно було почати з повного опрацювання семантичного ядра (СЯ). Зібравши повне СЯ, ми визначили для себе, які категорії вимагають поділу на окремі напрямки. Надалі ключові слова послужили основою для формування семантичного URL, у опрацюванні контенту та створенні релевантних мета тегів на сторінках сайту.
- Оптимізація структури сайту.
Робота з оптимізації структури була поділена на такі етапи:
- Створення нових посадкових сторінок.
Нами було прописано логіку розмежування пошукових запитів між старими та новими посадковими сторінками у структурі сайту. Тут ми керувалися простою логікою — не ламати те, що вже працює. Було ухвалено рішення для сторінок, які підлягають поділу, запити за якими вони займали найкращі позиції залишити без змін, а запити з нижчими позиціями — виносити на нову посадкову. Такий підхід дозволив нам мінімізувати ризики при внесенні глобальних змін на сайті.
Приклад із роботи за цим проєктом:
Було Декоративні та дизайнерські дзеркала – https://www.arhome.com.ua/zerkala, сторінка краще ранжувалася на запит “Декоративні”. Тому, як і написано в пункті, було вирішено залишити на ній ці запити. У результаті у нас вийшло 2 сторінки:
1.https://www.arhome.com.ua/dekorativnye-zerkala (оновили URL, щоб було входження ключа і зробили редирект зі старого https://www.arhome.com.ua/zerkala).
2. https://www.arhome.com.ua/dizaynerskie-zerkala — нова, під запити “Дизайнерські дзеркала”.
2. Оптимізація контенту та метаданих.
У контентному напрямку нами також було проведено роботу з поділу сторінок під різні напрями та збільшення релевантності сторінок для пошукових систем. Контент сторінок, які були залишені під певний напрямок, ми відредагували, провівши його рерайт, а для нових посадкових провели копірайт і створили унікальні тексти.
Таким чином, нами було написано 12 нових текстів під нові категорії та 8 текстів рерайту. Це практично всі ключові категорійні сторінки сайту, але воно того варте.
За такою ж логікою ми надійшли і з метаданими, для нових сторінок — створені нові унікальні мета теги, для решти сторінок — відредагували, прибравши все зайве.
3. Відстеження результатів.
Для того, щоб зрозуміти як наші дії вплинули на динаміку сайту, ми ретельно відстежували позиції та трафік у перші кілька тижнів після внесення змін по сайту.
За вказаний період середня позиція сайту за запитами, що відслідковуються, зросла з 80 на 54
Що ще робили?
Крім нашої основної ідеї щодо поділу запитів на різні сторінки та оптимізації структури, варто відзначити ще одну важливу річ — системний підхід, комплексна робота над сайтом та націленість на результат, також є найважливішою частиною досягнення результату.
Тому ми:
- Виправили технічні помилки по сайту: усунули дублі сторінок по сайту, налаштували базові редиректи, оптимізували пагінаційні сторінки, закрили від пошукового бота сервісних сторінок, оптимізували швидкість сайту, провели оптимізацію зображень заповнивши теги Alt та Title, усунули 404 помилки sitemap.xml.
- Підключили зовнішнє просування нарощування зворотної маси. Оскільки проєкт був досить молодий, ми направили зусилля на зростання трасту проєкту та збільшення згадок про бренд у мережі.
- Запустили інформаційний розділ блог. Почали писати статті на супутні теми для експертності в ніші та залучення цільової аудиторії з інформаційних запитів.
- Провели оптимізацію юзабіліті на категорійних сторінках та розширили функціонал картки товару.
- Ініціювали роботу з відгуками на сайті.
Результат
Через 8 місяців після старту робіт у березні 2021 року та після проведеного комплексу робіт ми отримали зростання трафіку на 126,73% та продажів на 100%. При цьому показник відмов по сайту в середньому знизився на 85,4%.
Щоб виключити ефект сезонності, також порівнюємо зазначений період з аналогічним періодом минулого року.
За вказаний період частину запитів вдалося завести в ТОП
Надалі позиції сайту продовжили зростати, і на червень 2022 року зросли від початкової 80 середньої позиції до 35 за запитами, що відслідковуються.
Завдяки новій оптимізованій структурі сайту та збільшенню посадкових сторінок вдалося значно збільшити охоплення ключових слів
Також відзначаємо позитивне зростання кількості доменів, що посилаються, і посилань на сайт
Висновки
Насамкінець хотілося акцентувати увагу на наступних моментах:
- Ретельно підходьте до опрацювання структури сайту на етапі розробки та запуску проєкту – це дозволить заощадити кошти надалі та прискорить отримання результатів на проєкті.
- Вивчіть особливості вашої ніші та інтент пошукових запитів, щоб розуміти, як пошукова система розуміє та інтерпретує її особливості, можливо ви зможете знайти несподіваний для себе потенціал для зростання.
- Не бійтеся експериментувати та знаходити нестандартні рішення, які дозволять отримати зростання бізнесу.
- Найкраща аргументація ваших ідей для клієнта – це демонстрація передбачуваних результатів у майбутньому.
Підключити послугу «SEO просування» від ADINDEX →
Коментар project-менеджера
Команда, яка працювала над проєктом
Підбірка кейсів Євгенія: