5 soft skills сучасного інтернет-маркетолога

HR агенції
Автор статті: Євгенія Мороз, HR агенції
У сучасному світі вже недостатньо просто здобути професію раз і на все життя. Грамотний фахівець постійно росте та розвивається. Пул його навичок та вмінь ніколи не стоїть на місці, а регулярно розширюється. Будь то soft skills або hard skills. Це дозволяє досягати успіху, незалежно від посади та ніші. Перелік soft skills, якими володіє фахівець, може бути невичерпним, але наша компанія виділила 5 основних навичок, без яких неможливо якісно та ефективно виконувати свою роботу. Які роблять сучасного інтернет-маркетолога – сильним профі в діджитал сфері.
Давайте розберемося які якості та навички поєднує у собі сучасний маркетолог.
- Бути командним гравцем.
Не вдасться ефективно і продуктивно працювати та досягати мети в команді діджитал-маркетингу без вміння спільно й ефективно взаємодіяти. Робота самотужки негативно позначиться, як на вашій роботі, так і на всій компанії.
Кожен займається тим, що вміє робити найкраще, а недоліки навичок компенсуються колегіальними зусиллями. Робота в колективі надихає, підвищує мотивацію та взаємну відповідальність, створює середовище, де люди навчаються один в одного, а головне використовують ці знання на користь бізнесу клієнта. Команда володіє ширшим інструментарієм у порівнянні з окремою людиною, кожна гідна ідея ретельно обговорюється, а це значно знижує шанси появи помилок, при цьому швидкість та результативність вирішення завдань збільшується.
Наприклад, наша компанія #ADINDEX, щоб співробітники були командними гравцями, залучає їх до корпоративного життя, проводить ділові ігри, спільні брейншторми, дайджести та різні види командних зустрічей.
- Вміння приймати рішення.
Рівень самостійності маркетолога можна виміряти за вмінням приймати рішення. Щоб опанувати цю навичку, потрібно докласти чималих зусиль, у тому числі мати гарний багаж знань. Для нас важливо, щоб уміння приймати рішення було не тільки у керівників відділів, а й у менеджерів, які у свою чергу як самостійні одиниці швидко вміють підлаштовуватися під ситуацію та оперативно зробити правильний вибір, тим самим принесуть користь клієнту, компанії.
Для розвитку цієї навички, ми призначаємо наставника для побудови довірчих відносин всередині команди, довіряємо самостійно вирішення питань з поступовим ускладненням, знов-таки ділові ігри та само собою залучаємо до проєкту з поступовим підвищенням зони відповідальності.
- Самоменеджмент.
Грамотно розпланувати робочий час – це ціле мистецтво, адже дуже важко утримати баланс між роботою та відпочинком, і що найголовніше, розподіляти та розділяти свій та чужий час. Тут не обійтися без таск-менеджерів, тайм-трекерів, інструментів управління проєктами та хмарних сховищ. До того ж треба докласти зусиль щодо організації свого робочого простору, часу і процесу, тому що навіть з такими помічниками дуже легко засипатися в завданнях і втратити розум, ну, або просто в результаті вигоріти. Самоменеджмент потрібен будь-якому хорошому спеціалісту, адже без налагодженого робочого процесу неможливо ефективно працювати в команді, вести комунікації з клієнтом, і загалом досягати результатів. Вміти правильно розставити пріоритети, займаючись насамперед найважливішим і корисним питанням, дуже важливо. Якщо цей скілл, так само важливий і для вас, можемо поділитися лайфхаками планування свого часу, які посилять вас та вашу команду – 10 лайфхаків тайм-менеджменту, які підвищать вашу ефективність.
- Комунікація.
У наших маркетологів комунікація займає величезну частину робочого часу, вони ведуть ділове та дружнє листування, спілкуються в чатах, поштою, беруть участь у зустрічах із клієнтами, проводять командні зустрічі, обговорюють дайджести, беруть участь у конференціях та інших тематичних заходах. І для цього дуже важливо, чітко і професійно передавати свої думки, вміти домовлятися, аргументувати свою точку зору, як всередині команди, так і з клієнтами.
В рамках прокачування комунікаційного скіла, всередині нашого агентства, проводимо #ADINDEX Talks, де кожен співробітник має можливість навчатися ораторському мистецтву, навичкам ефективного спілкування та самопрезентації.
- Гнучкість.
Вміння адаптуватися вимагає не тільки бажання дізнаватися про нове, але й готовність відмовитися від старих шаблонів, діючи відповідно до ситуації, що змінюється. Цілі та завдання у цифровому маркетингу можуть змінюватися з неймовірною швидкістю. Залежно від цілей і завдань клієнта, можливо доведеться займатися тим, чого раніше ви взагалі не робили.
Дуже важливо вміти швидко перемикатися з одного завдання на інше, особливо, якщо справа стосується принципово різноманітних проєктів. Також дуже важливо бути гнучким у команді, а це означає вміти і керувати, і підкорятися, і делегувати завдання залежно від поставленої мети.
Для розвитку цього скіла, команди #ADINDEX проводять дайджести, де обговорюємо новинки у світі маркетингу, бізнесу та практичні кейси гуру маркетингу. На квартальних та місячних зустрічах колеги діляться новими інструментами та перетвореннями в інтернет-маркетингу, обмінюються досвідом впровадження та досягнутими результатами клієнта.
Діджитал світ не стоїть на місці та постійно розвивається. Тому інтернет-маркетологи мають бути гнучкими, готовими швидко реагувати та адаптуватися до нових тенденцій. Навіть якщо ви професійний інтернет-маркетолог або власник бізнесу, який самостійно робить власний онлайн-маркетинг, вам потрібні певні скіли, щоб бути успішним у своїй сфері та вирізнятися серед конкурентів. Вищеперелічені скіли, це не межа, але вони одні з найголовніших навичок, які потрібно розвивати сучасному маркетологу. А якщо у вас їх немає, це не означає, що їх не можна придбати і відточити з часом. Адже успішними не народжуються – успішними стають!
І не забувайте, що розвиток ключових скілів має бути тісно взаємопов’язаним з цінностями компанії, всі принципи та процеси повинні працювати в синергії на результат.