Комплексний інтернет-маркетинг
Зміст
- Що таке комплексний інтернет-маркетинг
- Навіщо потрібен комплексний маркетинг бізнесу
- Навіщо потрібен комплексний інтернет-маркетинг. Які проблеми вирішує комплексний маркетинг
- Кому потрібен комплексний інтернет-маркетинг
- Цілі комплексного інтернет-маркетингу
- Як будується комплексна стратегія
Безліч бізнес-проектів сьогодні йдуть в онлайн та активно шукають канали для просування в інтернеті. Серед найпопулярніших і найчастіше використовуваних:
- SEO;
- SMM;
- контекстна реклама;
- email-маркетинг;
- контент-маркетинг;
- веб-аналітика
Використання кожного з перерахованих вище інструментів окремо не є настільки ефективним, як комплексний підхід. Комплексний інтернет-маркетинг дає найкращі результати тому, що у просуванні бренду задіяні одразу всі канали.
Підключити послугу «Комплексний інтернет-маркетинг» →
Що таке комплексний інтернет-маркетинг
Комплексний маркетинг — це рішення для бізнесу з використанням інструментів, які індивідуально підібрані для кожної конкретної ситуації та проекту, а також є найефективнішими у межах певної мети та ресурсів. У комплексному маркетингу інструменти обирають не за фактом свого існування (наприклад, «Нам обов’язково потрібно SEO та SMM, тому що так роблять усі»), а коли визначено завдання та цілі (наприклад, «Нам потрібно збільшити кількість лідів» або «Нам потрібно збільшити частку бізнесу на ринкові»).
Водночас всі інструменти працюють у межах однієї стратегії та збільшують ефективність один одного. У комплексному маркетингу неправильно робити SMM або контекстну рекламу та оцінювати користь кожного з цих каналів окремо. Перед запуском каналу SMM бізнес повинен розуміти, як він впливатиме на результативність іншого каналу, який був запущений разом з ним (наприклад, контекстної реклами) і навпаки. У результаті такого взаємозв’язку «SMM -> контекстна реклама» можна отримати більше віддачі, ніж від «просто SMM» і «просто контекстної реклами». У цьому полягає сенс комплексного інтернет-маркетингу як послуги для бізнесу.
Навіщо потрібен комплексний маркетинг бізнесу
Використання комплексного інтернет-маркетингу суттєво відрізняється від просування бізнесу за допомогою якогось одного інструменту.
Основні відмінності:
- Індивідуальний підхід до кожного конкретного виду бізнесу з урахуванням аналізу конкурентів, ніші та підбору відповідних інструментів. Універсального рецепту просування, який би підходив усім однаковою мірою, не існує. Саме тому важливо розробити правильну маркетингову стратегію, розрахувати цілком конкретні цифри досягнення цілей і спрогнозувати можливі результати.
- Єдина стратегія інтернет-маркетингу. Адже якщо такої немає і просуванням бізнесу займаються окремі підрядники, які ніяк не пов’язані один з одним і не перетинаються під час роботи, навряд чи це принесе позитивні результати навіть за умови використання декількох каналів одночасно. Важливість маркетингової стратегії у тому, щоб розробити для всіх фахівців певні цілі, досягнення яких можливе лише внаслідок постійної взаємодії та перетину. Якщо кожен спеціаліст працюватиме самостійно, зрозуміти, який канал приносить максимальний прибуток, буде досить складно.
- У комплексному інтернет-маркетингу задіяно одразу кілька інструментів, які пов’язані між собою та впливають один на одного. Завдяки такій синергії каналів можна набагато швидше виявити та посилити найефективніші з них, водночас відмовитись від менш результативних та дорожчих. Адже в процесі аналізу може з’ясуватися, що на контекстну рекламу можна витрачати набагато менше і отримувати водночас більше за двома іншими каналами (наприклад, SMM та SEO), які для даного бізнесу не менш ефективні, теж на нього впливають, але коштують дешевше.
Навіщо потрібен комплексний інтернет-маркетинг. Які проблеми вирішує комплексний маркетинг
Нерозуміння того, який канал просування вибрати і що «вистрілить»
Завдяки грамотно розробленій стратегії, комплексний маркетинг дозволяє використовувати одразу всі інструменти, тестувати їх у різних умовах, пов’язувати один з одним і вже на основі отриманих даних робити висновки про рентабельність чи нерентабельність кожного окремого каналу.
Нерозуміння того, звідки прийшов клієнт
Канали в комплексному інтернет-маркетингові пов’язані один з одним, а їхня ефективність досліджується за допомогою аналітики. Досить легко отримати дані про те, скільки цільових користувачів прийшли із соціальних мереж, контекстної реклами або email-розсилки.
Відсутність взаємодії з клієнтом після продажу
Найчастіше, після здійснення одиничного продажу клієнта забувають. Комплексний маркетинг допомагає утримувати клієнта, продовжувати підігрівати його інтерес до продукту або послуги за допомогою спеціальних знижок, розсилки корисного контенту або демонстрації рекламних оголошень.
Кому потрібен комплексний інтернет-маркетинг
- Компаніям, які вже почали використовувати деякі інструменти інтернет-маркетингу, отримали перші результати, які хочуть розвивати їх, а також тестувати нові канали просування.
- Компаніям, які хочуть збільшити ефективність свого маркетингу за рахунок більш усвідомленого використання інструментарію.
- Компаніям, які дійсно готові до великої кількості нових клієнтів, адже комплексний маркетинг б’є на всі боки, і тут важливо підготувати менеджерів, які встигатимуть обробляти нові заявки.
Цілі комплексного інтернет-маркетингу
«Звичайно ж продаж!» — скаже більшість і матиме рацію. Однак це надто розмите поняття. А як щодо репутації на ринкові? Підвищення лояльності до продукту? Все це міні-цілі, які мають призвести до однієї великої та найголовнішої — збільшення продажу. Саме комплексний підхід дозволяє бізнесу витрачати бюджет максимально ефективно за рахунок розуміння того, як один канал та його показники впливають на інший і скільки потрібно охоплення та частоти в медійній рекламі, щоб вплинути на лідогенерацію у контексті та збільшити продаж системно та ефективно.
На жаль, далеко не всі власники бізнесів розуміють зручність та ефективність даного процесу, і починають комплексний підхід не з визначення найближчих цілей та етапів їх досягнення, а з того, що їм просто потрібен продаж за всіма напрямками, без вказівки конкретних цифр.
Неправильна стратегія та невиразні очікування від комплексного маркетингу можуть розчарувати згодом. Тому спочатку необхідно визначитися з цілями, заради яких замовник хоче впроваджувати комплексний маркетинг, а маркетолог — використовувати певні інструменти для досягнення цілей замовника.
Отже:
Цілі замовника (бізнесу)
Потрібні розуміння того, чого саме чекає бізнес від застосування комплексного маркетингу, навіщо він потрібен компанії. До таких цілей відносять: збільшення частки ринку, продажу, прибутку, кількості клієнтів/дилерів/партнерів, лідерство у сегменті. По кожному із пунктів необхідно вказати конкретну цифру, наприклад, на 50% порівняно з попереднім періодом потрібно збільшити виторг компанії або ж у новому році необхідно стати продуктом № 1 у певному регіоні.
Цілі маркетолога
Потрібні розуміння того, що необхідно робити маркетологу для досягнення глобальної мети замовника під час використання інструментів комплексного інтернет-маркетингу. Наприклад, виявлення способів залучення нових клієнтів (за допомогою креативів у соціальних мережах, email-розсилок, PR-активності у ЗМІ або запуску контекстної реклами), підвищення лояльності до продукту (за допомогою покращення комунікації з клієнтом за допомогою чатів на сайті, відстеження запитів у суміжних сферах тощо), збільшення кількості повторного продажу (за допомогою програм лояльності, email-розсилок з акціями та пропозиціями тощо).
Потім, коли цілі визначені, необхідно розробити маркетингову стратегію, у якій розписати конкретні кроки для досягнення цих цілей і вказати цифрові показники виявлення ефективності комплексного інтернет-маркетингу.
З опором на ці цифри, надалі буде легше аналізувати, які канали допомагають у досягненні мети, що потрібно посилити, а від чого взагалі відмовитися. Також подібні формулювання допоможуть зрозуміти, яких фахівців потрібно буде задіяти та на який бюджет розраховувати.
Як будується комплексна стратегія
Маркетингова стратегія дозволяє визначитися з плануванням та реалізацією заходів, спрямованих на досягнення вищезазначених цілей. Кожна стратегія розробляється індивідуально, відповідно до особливостей конкретного бізнесу та наявних ресурсів.
Перш ніж почати розробку стратегії, необхідно виявити та проаналізувати:
- Ринок та нішу
- Конкурентів та їх рекламу
- Цільову аудиторію
- Поточний стан компанії та рекламну діяльність, якщо така ведеться
На основі цих даних буде легше зрозуміти, які конкретно завдання стоять перед комплексним маркетингом і яких показників потрібно буде прагнути найближчим часом.
Аналіз ринку та ніші. Визначте основні напрямки та тренди у вашій ніші, які послуги чи продукти мають попит, які існують обмеження.
Аналіз конкурентів. З’ясуйте, хто ваші основні конкуренти на ринку, як вони позиціонують себе, у чому їхня перевага і які є недоліки.
Аналіз цільової аудиторії. Складіть портрет вашого покупця, дізнайтеся про нього все: стать, вік, інтереси, проблеми, якими соціальними мережами користується, які сайти відвідує. Розпишіть, як вирішити його проблеми за допомогою вашого продукту або послуги, чим можна його зацікавити. Чим більше інформації про вашого потенційного покупця буде отримано, тим ефективніше можна буде впливати на нього надалі.
Аналіз ресурсів. Проаналізуйте поточний стан своєї компанії: наскільки ви пізнавані на ринку, як часто відвідують ваш сайт та купують вашу продукцію.
У маркетинговій стратегії розпишіть всі наявні показники і конкретні цілі кожного каналу.
Наприклад, «Збільшити кількість реальних підписників у спільноті Instagram з 200 до 1000 на місяць». Потім вкажіть дії досягнення цієї мети: які фахівці та бюджет потрібні, який контент необхідно робити і скільки часу знадобиться на виконання кожного завдання.
Під час формування комплексної стратегії варто враховувати деякі нюанси:
- Необхідно ставити реально досяжні цілі з наявних ресурсів підприємства міста і виділеного бюджета, не перебільшувати чи применшувати їх.
- Інструменти, за допомогою яких ці цілі будуть досягатися, повинні бути пов’язаними один з одним. Саме у синергії полягає відмінність комплексного підходу від звичайного просування.
- У комплексній стратегії необхідно фіксувати показники просування, порівнювати початкові результати з отриманими.
Грамотно розроблена стратегія дозволить швидше і якісніше досягти цілей комплексного маркетингу, а також краще зрозуміти цільову аудиторію, її вимоги та очікування від вашого продукту.
Комплексний інтернет-маркетинг — це, перш за все, стратегія досягнення цілей бізнесу, це тактика з конкретним рішенням і планом використання різних інструментів інтернет-маркетингу, пов’язаних один з одним і постійним впливом один на одного, що підвищує загальну ефективність.
Бізнес, який робить ставку на користь комплексного просування, виграє за всіма показниками:
- перестає витрачати бюджет на неефективні канали, які не працюють,
- використовує найперспективніші інструменти для залучення своєї аудиторії,
- знає своїх конкурентів і прагне бути кращим,
- чудово розбирається у своєму продукті і досягає поставлених цілей швидко,
- постійно аналізує нові інструменти та не боїться експериментувати.
Тому вже сьогодні варто звернути увагу на комплексний підхід та посилити важелі впливу на цільову аудиторію за допомогою кількох ефективних каналів.