Що робити, якщо ви знайшли у Google Analytics джерело трафіку yandex.ua/referral?
Автор статті: Ірина Шокало, провідний SEO фахівець
Наявність реферального трафіку з Яндекс, як правило, говорить про втрату сеансів та транзакцій з пошуку, що спотворює ефективність робіт із SEO просування.
У джерелах трафіку Google Analytics можна помітити реферальний трафік з Яндекса (yandex.ua/referral) як звичайний перехід за посиланням з сайту. Ця частина органічного трафіку з Яндекса потрапляє до реферального.
Перевірте: Джерела трафіку — Канали — Джерела або канал — yandex.ru/referral.
Малюнок 1. yandex.ru/referral у джерелах трафіку
Підключити послугу «SEO | Просування сайтів» від ADINDEX →
Чому так відбувається?
Чому трафік із пошукової системи Яндекс замість органіки потрапляє до реферального трафіку?
1. Колись давно це були підказки домену у пошуку. Для постійних користувачів Яндекса це має такий вигляд:
Малюнок 2. Підказки домену у пошуку
2. Після червня 2017 Яндекс змінив технологію передавання даних про результати мобільного пошуку. У Google Analytics почав з’являтися трафік yandex.ru/referral для сеансів з мобільної видачі.
3. У липні 2018 року така ситуація відбувається і з переходами із десктопної видачі.
На скріншоті видно, що реферальний трафік виріс, коли впала органіка.
Малюнок 3. Зростання трафіку за каналом yandex.ua/ referral та зниження yandex.ua/organic
Водночас частина сеансів потрапляє в органіку, як і раніше. Для проектів, що працюють в українському сегменті інтернету частка таких сеансів yandex.ru/referral може становити від 20% до 30%.
З 2013 року допомагаємо бізнесу збільшувати продаж. Розкажіть нашим спеціалістам про ваші завдання і ми намагатимемося вам допомогти.
Заповнити Бриф
Що робити?
Навести такі переходи в органічний трафік. Для цього налаштуйте в Google Analytics фільтри, які дозволять перекласти yandex.ua/referral у yandex.ua/organic, а потім yandex.ua/organic у yandex/organic. Щоб це зробити, потрібно мати розширені права на Google Analytics.
На панелі адміністратора, на рівні видачі у вкладці «Фільтри» додайте 2 фільтри (важлива вказана послідовність):
Малюнок 4. Додаємо фільтр на рівні видачі
Малюнок 5. Якщо обліковий запис має право на створення фільтрів — буде кнопка «Додати фільтр»
Фільтр 1
Перекладає yandex.ua/referral у yandex.ua/organic:
Малюнок 6. Перекладаємо yandex.ua/referral у yandex.ua/organic
Фільтр 2
Перекладає yandex.ua/organic в yandex/organic:
Малюнок 7. Перекладає yandex.ua/organic у yandex/organic
Якщо трафік йде з різних доменних зон: yandex.ua/referral, yandex.ru/referral, yandex.fr/referral, yandex.by/referral — можна налаштувати регулярні фрази, де прописати ^yandex\.(ru|ua|fr| by)$ тощо. Докладніше про регулярні фрази у довідці Google Analytics.
Або налаштувати фільтри за прикладом послідовно для кожної доменної зони.
Висновок
Такий фільтр важливо налаштувати тим, хто веде роботи з SEO просування сайту, і не хоче втрачати сеанси та транзакції з пошуку.
Для невеликих проектів у коротких періодах аналізу можна не помітити таку особливість, враховуючи, що частка органічного трафіку з Яндекса в Україні значно знизилася після липня 2017 року.
Але для великого проекту трафік каналу yandex.ru/referral може скласти 20-30% від загального трафіку за джерелом yandex. А транзакції не будуть зараховані у правильний канал — органічний трафік (SEO).
Про нас
#ADINDEX — агентство комплексного інтернет-маркетингу. Засноване у 2013 році Вадимом Пилипенком, — колишнім ТОП менеджером підрозділу Universal Commerce Group холдингу Nosphere Ventures та керівником маркетингу Allegro Group. З 2017 року агентство входить до Premier Google Partners. Ключові клієнти: ДЕКА, Aromateque, Garvis, HOLZ, Cyfra, Укртелеком, Ласунка, TOYS.
Наша мета — зростання бізнесу клієнта.