Построение системы аналитики кросс-платформенного проекта для VoD-медиасервиса (Firebase, Google Analytics web+apps, BigQuery, Google Data Studio и Power BI)

 

Автор кейсу: Олена Березовська, керівник відділу веб-аналітики в агентстві

Клієнт:

VoD-медіасервіс ─ надає можливість перегляду ТБ-каналів і фільмів через: додаток для смартфонів, додатки для SMART-телевізорів, сайт.

Послуга:

Налаштування єдиної системи

Завдання:

Побудувати систему аналітики, яка дозволить: аналізувати маркетингові комунікації, відстежувати взаємодії користувача з контентом, сегментувати користувачів для ремаркетингу, аналізувати продукт і покращувати його метрики аналітики для всіх точок взаємодії з клієнтом.

Результат:

В результаті роботи з нуля була збудована єдина система аналітики для аналізу даних (на базі інструментів Firebase, Google Analytics, BigQuery, Google Data Studio і Power BI).

За допомогою Firebase і Google Analytics web + app були зібрані дані, які імпортуються в BigQuery. Потім дані з BigQuery візуалізуються в Google Data Studio, Power BI або звіт будується у вигляді таблиці.

Підключити послугу «АНАЛІТИКА» від ADINDEX →

Завдяки цьому стало можливим:

  • Використовувати нотифікації додатку в маркетингових цілях: стимулювати додатковий продаж, збільшувати лояльність і залучення користувачів.
  • Оптимізувати рекламні кампанії за головними для бізнесу діями.
  • Використання інформації про поведінку користувачів для поліпшення продукту.
  • Відстеження, аналіз і усунення помилок в додатку.

 

Трохи детальніше про інструменти

Google Analytics ─ система для аналізу онлайн-даних.

Firebase ─ мобільна платформа, яка допомагає швидко розробляти високоякісні додатки, аналізувати і оптимізувати рекламні кампанії, розвивати свій бізнес. Має функціонал для створення нотифікацій, повідомлень всередині додатків, А/В тестування, аналізу помилок тощо.

BigQuery ─ хмарна база даних, яка дозволяє зберігати персональні дані ваших клієнтів, легко інтегрується з іншими продуктами Google, такими, як Google Analytics, Firebase і інші.

Google Data Studio ─ інструмент для візуалізації даних, його плюси: простота використання, інтеграції з продуктами Google. Безкоштовний.

Power BI ─ інструмент для бізнес-аналізу, дозволяє отримувати, перетворювати і візуалізувати дані. Більш гнучкий і функціональний, ніж Data Studio, але більш складний і має ряд особливостей під час роботи з сервісами Google. Платний.

Ніби все просто, але на етапі реалізації був перелік підводних каменів, з якими нам довелося зіткнутися.

Проблема

Підводні камені під час реалізації можна розбити на дві категорії: технічні та комунікаційні.

Технічні особливості пов’язані з вибором технологій, архітектурою додатків.

Особливості комунікації були пов’язані з великою кількістю команд, які брали участь в реалізації проекту.

Рішення

Серед технічних нюансів, в якості основних, можна виділити два:

  • Всі найбільш важливі дії відбуваються не в додатку. Для реєстрації, підключення пакетів, оплати тарифу користувачеві необхідно перейти або на сайт, або на сторінки сайту, які інтегровані в додаток. В обох випадках відбувається розрив сеансу. Це ускладнило аналіз рекламних кампаній. Для вирішення проблеми довелося допрацьовувати сайт і передавати додаткові дані з сервера в момент реєстрації.
  • Не всі smart-телевізори підтримують Firebase і стандартну реалізацію Google Analytics. Оскільки на момент роботи над проектом офіційно ще немає Measurement Protocol для Google Analytics app + web, довелося створювати допоміжний стандартний ресурс для інтеграції даних в єдину систему.

Робота над додатком відрізняється від роботи над сайтом не тільки на технічному рівні, а й на рівні комунікації. У нашому випадку нам знадобилося комунікувати з 5 командами:

  • команда розробників додатків для телевізорів;
  • команда розробників додатків для смартфонів;
  • команда розробників сайтів;
  • продуктова команда;
  • команда маркетологів.

Під час роботи з кількома командами важливо пам’ятати наступне:

  • Кожна команда має свою зону відповідальності. І важливо відразу обумовити, хто за що відповідає. Це дозволить прискорити процес реалізації.
  • Необхідно зібрати вимоги до системи аналітики від всіх зацікавлених в ній осіб. У результаті частина вимог буде перетинатися і це дозволить уникнути зайвої надмірності і дублювання даних.
  • Важливо з усіма говорити на рівних поняттях. Як приклад, ідентифікатор варіанту підписки може бути різним для кожного з підрозділів:
    • для маркетолога ─ назва пакета;
    • для продакт менеджера ─ код пакета;
    • для розробника ─ ID в базі даних.

 

І для того, щоб в результаті всі говорили однією мовою, необхідно усувати неточності і однозначно прописувати значення і назви всіх подій і параметрів.

  • Важливо мати простий доступ до всіх завдань, бажано в одному місці. Це дозволить уникнути втрати завдань під час передачі між підрозділами.
  • Важливо відстежувати реалізацію завдань в процесі. Це означає, що відповідальному за результат необхідно контролювати завдання на проміжних етапах, а не тільки вкінці реалізації.

 

Результат

У результаті роботи з нуля була вибудувана система аналітики для сервісу. В процесі роботи було:

  • Створені та реалізовані ТЗ по впровадженню аналітики.
  • Проведено спільні зустрічі, на яких були визначені і зведені воєдино всі вимоги, уточнювалися нюанси реалізації.
  • Створена документація по побудованій системі аналітики.
  • Проведено навчання з використання системи.

З моменту початку використання даних в маркетингу значно зросла кількість установок. Основна заслуга ─ робота команд з просування, але без отриманих даних частина стратегічно важливих рішень прийняти було б неможливо.

На підставі даних поведінки користувачів поліпшено продукт, що призвело до збільшення числа активних користувачів:

Висновки

Для того, щоб система аналітики працювала, важливо, щоб всі зацікавлені в ній особи знали її функціонал і довіряли даним, що в ній зберігаються.

Також важливо не забувати, що на технічну реалізацію впливає не тільки компетентність фахівців, але і правильно вибудувана комунікація і розуміння бізнес-процесів.

Підключити послугу «АНАЛІТИКА» від ADINDEX →