Просунули односторінковий сайт в ТОП-5
Автор кейсу: Ірина Шокало, провідний SEO-спеціаліст в агентстві.
Клієнт. B2B-проект, просування додатків.
Завдання. Зростання цільового органічного трафіку з пошукових систем, досягнення цільових дій: реєстрація в системі, заявка на послугу, замовлення зворотнього дзвінка.
Що було зроблено:
- Проведення технічного аудиту сайту.
- Аудит внутрішньої оптимізації (здійснювався паралельно з роботами першого етапу).
- Розширення структури сайту.
Результат. Збільшення органічного трафіку в 4 рази, вихід в ТОП-5 пошукової видачі в своїй ніші.
Підключити послугу «SEO просування» від ADINDEX →
Повний текст кейсу ↓
Чи можна просунути односторінковий сайт в ТОП видачі пошукових систем? Чи ефективне його використання для залучення трафіку з органічної видачі? На ці та інші питання, які задають собі багато підприємців, розповідаємо в статті для searchengines.ru.
***
На перший погляд, завдання досить просте ー створити і підтримувати лише одну сторінку сайту. Це швидко і недорого. Але, з іншого боку, багато хто вважає, що односторінкові сайти і SEO ー речі несумісні. Спробуємо розібратися, чи так це насправді.
Лендинг (Landing Page) ー цільова / посадкова сторінка в структурі багатосторінкового сайту. Односторінковий сайт (Single / One Page Website) ー сайт з однією сторінкою, на якій розміщена вся інформація про товар / послугу, його вигоди / переваги.
О бизнесе
Advertapp.ru — мобільний додаток для заробітку грошей за тестування ігор. Cуть його досить проста: для того, щоб заробити, користувачеві необхідно виконувати завдання ー завантажувати та встановлювати на свій телефон різні додатки та ігри, робити на них огляди, ставити оцінки і заповнювати анкети. Цей проект допомагає просувати молодим розробникам їх додатки в ТОП, а людям ー заробляти гроші на тестуванні.
Проблема
Замовник звернувся до нас за послугою «SEO-просування» з наявністю односторінкового сайту. На момент старту робіт на сайт вже притягувався трафік з банерної та контекстної реклами, а також за допомогою піару в соцмережах і ЗМІ.
Труднощі, з якими ми зіштовхнулись:
- вузька тематика сайту;
- низький рівень трафіку в ніші;
- середній рівень конкуренції в ніші;
- бізнес пропонує всього один вид послуг.
Рішення
Одна сторінка сайту розкриває зміст послуги і вирішує завдання користувача.
Односторінковий сайт можна успішно просувати за допомогою SEO у вузькій тематиці. Тому було прийнято рішення сформувати стратегію роботи за кількома найбільш частотним і цільовими запитами (з однієї семантичної групи), що дозволяє залучити найбільш релевантний трафік на сайт.
Роботу за сайтом ми розділили на кілька етапів.
Що було зроблено
Етап 1. Проведення технічного аудиту
Здавалося б, для сайту, що складається з однієї сторінки, нічого оптимізувати по технічній частині. Але це не так. Виокреміть цьому питанню достатньо уваги. Оскільки якісно оптимізований сайт і його покращений технічний стан має вагомий аргумент в очах Googlebot, а значить, він ранжируватиметься вище в пошуковій системі.
Ми провели аудит нашому сайту, виявили та усунули такі помилки:

Проведені роботи значно поліпшили позиції сайту в пошукових системах за запитами просування і допомогли збільшити пошуковий трафік:

Етап 2. Аудит внутрішньої оптимізації (здійснювався паралельно з роботами першого етапу)

Етап 3. Зовнішня і внутрішня контрольна маса
З плином часу і в силу зростання популярності послуги, збільшилась кількість і різноманітність пошукових запитів. Зрозуміло, виріс і рівень конкуренції в ніші.
Тому односторінковий сайт вже не відпрацьовував весь пошуковий попит за тематикою, а з пошукової видачі його поступово почали витісняти сторінки зі статтями з аналогічної тематики більших інформаційних ресурсів.
Тут нам стали очевидні мінуси односторінкового сайту для SEO:
- Охоплює мало ключових слів
Помилкою буде оптимізувати односторінковий сайт під широкий пул пошукових запитів. В такому випадку розмивається релевантність сторінки конкретної пошуковій фразі.
- Не оновлюється контент
Content Is King ー один з особливо важливих чинників ранжування для пошукових систем. Але в даному випадку наші можливості в плані збільшення кількості контенту на одній сторінці були сильно обмежені.
- Складно отримати зворотні посилання
Всі зовнішні посилання будуть вести на одну сторінку ー це як значний плюс так і вагомий мінус.
Нам потрібні природні посилання, але їх дуже складно отримати, не маючи на сайті постійно оновлюваного корисного та вірального контенту. З SEO-посиланнями потрібно бути дуже обережними.
- Програє в пошуковій видачі багатосторінковим сайтам
Переваги багатосторінкового сайту очевидні: великий контрольний профіль, систематичне розміщення нового контенту, позитивні поведінкові чинники.
Етап 4. Розширення структури сайту
Розуміючи те, що «умови гри» постійно змінюються, а також проаналізувавши всі мінуси SEO для односторінкового сайту, було прийнято рішення розширити структуру сайту новими посадковими сторінками.
- Ми оптимізували їх під чотири вузькотематичні групи запитів, наповнили тематичним контентом. Тобто, перетворили односторінковий сайт в багатосторінковий.

- Для наповнення сайту контентом і поліпшення поведінкових факторів створили новий розділ «Блог».
- Потім розробили контент-план щодо наповнення цього розділу тематичним і близькотематичним матеріалом.

Під час роботи з клієнтом нам сподобалося те, що він дотримувався всіх наших рекомендацій щодо поліпшення юзабіліті сайту. Також він погодився відновити дизайн багатосторінкового сайту. Це позитивно вплинуло на поведінкові фактори і конверсію в цілому.
Саме тому ми завжди дотримуємося тієї думки, що своєчасна реалізація технічних завдань і рекомендацій з боку бізнесу ー це 50% успіху для отримання результату в пошуковому просуванні сайту.
Результат
Після оновлення та розширення сайту ми отримали:
- збільшення органічного трафіку в 4 рази;
- вихід в ТОП-5 пошукової видачі в своїй ніші;
- значне зростання позицій за запитами, що раніше просувались і новими пошуковими запитами.
Нові посадкові сторінки донині залучають цільовий пошуковий трафік на сайт:

Висновки
- Односторінковий сайт можна успішно просувати за допомогою SEO у вузькій тематиці ー за однією семантичною групою запитів.
- З часом і зростанням конкуренції, щоб утриматися в ТОПі, необхідно розширювати сайт новими сторінками.
- Вибір оптимальної стратегії просування і безперервний пошук резервів зростання ー головне завдання під час просування в пошуку.
- Важливо здійснювати регулярний моніторинг конкурентів в ніші, інакше з часом вас витіснять з ТОПу.
Якщо конкуренція в пошуку за вашою нішею висока, не варто витрачати час, сили і гроші на створення і пошукове просування односторінкового сайту. Замислюватися про SEO потрібно ще на етапі розробки ー вкладайте в грамотно оптимізований сайт з розгалуженою структурою.
Водночас, якщо після аналізу ніші стає ясно, що вона вузька і на цьому етапі потрібно прийняти рішення, щоб переглянути перспективність напрямку, створення єдиного сайту допоможе вирішити завдання щодо просування в ТОП.