Аудит облікового запису Інстаграм

Зміст

Інстаграм — один з найефективніших майданчиків для збирання якісних лідів з подальшою конвертацією їх у клієнти. Водночас неважливо, який у вас бізнес: продаж товарів, надання послуг або ви є великою енергетичною компанією. Грамотне ведення облікового запису Instagram дозволяє підвищити лояльність наявних та потенційних клієнтів у рази.

Для того щоб обліковий запис в Instagram був максимально ефективним і приносив дохід, важливо робити регулярний щомісячний аудит (аналіз). Докладніше про те, що таке аудит облікового запису в Інстаграм, навіщо він потрібен, як його робити і кому довірити, розповімо в нашому матеріалі.

Існує три типи профілів в Instagram:

  • особистий обліковий запис користувача;
  • обліковий запис блогера (інфлюенсера), який співпрацює з компаніями та брендами за певну плату або бартер і рекламує на своїй сторінці різні товари;
  • сторінка бренду.

Що таке аудит облікового запису Інстаграм?

Аудит облікового запису — це детальний аналіз профілю компанії або користувача.

Аналізу піддаються:

  • профіль (аватар, опис);
  • фотоконтент;
  • текстовий контент;
  • аудиторія: стать, вік, геолокація;
  • поведінка аудиторії: покази, охоплення, перегляди у стрічці, кількість збережених постів, переходів до публікації з хештегів, кількість переходів за посиланнями, кліки за контактами, хештеги, перегляди історій, виходи з історій, відповіді на історії;
  • ефективність методів просування (таргетована реклама, реклама у блогерів, лідерів думок, колаборації з партнерами по бартеру та інше).

Навіщо потрібен аудит облікового запису Інстаграм

Аудит облікового запису Інстаграм потрібен бізнесу для того, щоб:

  • виявити слабкі місця профілю та усунути їх;
  • визначити сильні сторони облікового запису, щоб надалі розвиватися в найбільш перспективному напрямку;
  • визначити зони зростання облікового запису;
  • розробити стратегію щодо подальшого просування бізнесу в Інстаграм.

З якою метою потрібен аудит і як його зробити

Пропонуємо кілька найпоширеніших проблемних випадків, з якими найчастіше зіштовхуються компанії, що мають та розвивають свій обліковий запис в Іnstagram.

Акаунт Інстаграм не зростає у плані підписників. Робите «смачний» контент, крутите рекламу, приваблюєте інфлюенсерів, але користі від цього мало: кількість аудиторії, коментарів і лайків зростають дуже повільно.

Ціль аудиту в даному випадку: з’ясувати, чому люди не хочуть підписуватися на вас. Може, фото, які ви робите, поганої якості і не заходять аудиторії. Можливо, причина в неправильно налаштованій рекламі, що таргетує. А може, аудиторія блогера, у якого ви придбали рекламу, вам не підходить.

Маленьке охоплення. Чим більше людей побачать пост в Instagram, тим більше охоплень ви отримаєте. На відміну від метрики «покази», яка визначає загальну кількість переглядів публікації однією і тією самою людиною (подивився тричі, стільки ж переглядів зафіксувалось в аналітиці), охоплення передбачають одноразовий перегляд одним користувачем (подивився тричі, статистика зафіксувала лише один раз). Саме тому показів завжди більше, ніж охоплень.

Мета аудиту: визначити причину маленького охоплення, а саме, з’ясувати, чому фото та тексти в Instagram не приваблюють користувачів, не доводять їх до підписки. Тому що перше, на що вони звертають увагу після перегляду рекламної публікації, це красива картинка та текст. І якщо ця інформація не відповідає бажанням аудиторії, у відсутності зростання охоплень немає нічого дивного.

Немає продажу або його рівень незначний. Якщо ви вкладаєте гроші в свій обліковий запис Інстаграм: крутите рекламу за допомогою таргета і блогерів, але водночас не отримуєте прибуток, то цей канал для вас є збитковим.

Мета аудиту: повністю переглянути контент-план, визначити нові рубрики, які подобаються аудиторії та відмовитися від тих, що не отримують зворотного зв’язку.

Як провести аудит облікового запису Інстаграм

В інтернеті є безліч інструкцій з покроковими діями. Можна провести аудит облікового запису в Інстаграм самостійно. Однак для формування більш правильного і точного вердикту радимо довіритись досвідченому SMM-менеджеру або навіть команді. Відділ SMM ADINDEX не тільки зробить якісний аудит облікового запису Instagram, але й розробить для вас контент-стратегію, завдяки якій ви зможете не просто збільшити кількість аудиторії, лайків та коментарів, але й почнете активно продавати свою продукцію за допомогою соцмереж.

Перейти до послуги «Просування бізнесу у соціальних мережах» →

А тепер перейдемо безпосередньо до кроків аудиту. Розкажемо, що входить у процес аналізу облікового запису Instagram.

Крок 1. Формування цілей та KPI

Для початку необхідно визначитись з цілями облікового запису Інстаграм. Якими вони можуть бути:

  • Підтримка позитивного іміджу компанії в Інтернеті. Якщо ви активно використовуєте одразу кілька маркетингових інструментів для просування бізнесу в інтернеті (наприклад, Еmail-розсилки, SEO, контекстну рекламу, PR), то соціальні мережі можуть бути просто додатковою ланкою, основна мета якої — бути майданчиком для зв’язку з аудиторією, повідомляти про всіх новини та зміни. Особливо це актуально для b2b-компаній, які продають послуги (наприклад, великі енергетичні корпорації або банки). В даному випадку компанії важлива сама присутність бренду в інтернеті. Прямого продажу тут може і не бути, але в комплексі з іншими маркетинговими каналами Instagram здатний сформувати потужний результат і збільшити лояльність потенційних та наявних клієнтів до бренду.
  • Отримання трафіку на веб-сайті. Посилання на сторінки сайту, вказані прямо в публікаціях, допоможуть вам отримати додатковий трафік на сайт і покращити водночас ранжування інтернет-ресурсу для пошукових систем. До того ж, користувачі, що перейшли на сайт з публікації, можуть зацікавитися іншими товарами і зробити замовлення прямо там, з додаванням позиції, що сподобалася, в кошик.
  • Просування власного бренду. Якщо ви психолог, спортивний тренер, стиліст, коуч чи відмінний репетитор з французької мови, спробуйте просувати за допомогою Instagram себе. Особисті фото, поради від першої особи, досвід та демонстрація рішень болю клієнтів: такий контент допоможе залучити аудиторію та підвищити впізнаваність спеціаліста серед цільової аудиторії, журналістів та колег.
  • Збільшення охоплення. Бізнесу важливо постійно підвищувати впізнаваність свого бренду серед потенційних клієнтів. Привабливі фото, правильні тексти, що містять ключові слова та хештеги, допоможуть збільшити аудиторію у рази. І водночас отримати велику кількість нових підписників.
  • Продаж. Мабуть, це найголовніша мета, яка стоїть перед бізнесом, що володіє обліковим записом в Instagram. Продавати можна безпосередньо в соцмережі, без наявного сайту та CRM.

Коли цілі визначені, необхідно прописати KPI (параметри виконання кожної мети):

  • скільки людей мають побачити публікації за певний проміжок часу (наприклад, два тижні), якщо ціль — збільшення охоплення;
  • скільки переходів на сайт повинні здійснити користувачі і скільки конверсій потрібно отримати, якщо мета — трафік на сайт;
  • скільки лайків, коментарів, звернень в особисті повідомлення та підписників має з’явитися в акаунті, якщо мета — підтримка іміджу бренду або просування особистої сторінки;
  • скільки продажу має здійснитися із сайту або прямо в соцмережі, якщо мета — продаж.

Крок 2. Позиціонування бренду та його візуалізація

На цьому етапі слід проаналізувати зовнішній вигляд профілю, його візуальний стиль. Спробуйте відповісти на такі запитання:

  • Чи відповідають аватар, опис компанії/особи у профілі, закріплені історії та зовнішній вигляд публікацій тому, що пропонує бренд? Чи вся інформація, яку ви бажаєте транслювати потенційним клієнтам, зображена тут?
  • Після переходу на обліковий запис Інстаграм через таргетовану рекламу буде зрозуміло користувачам, чим займається компанія та які послуги/продукти вона пропонує своїм клієнтам?
  • Чим відрізняється ваш інстаграм-профіль від облікових записів конкурентів? Чи легко його відрізнити від інших?
  • Чи є у вашого інстаграм-профілю свій унікальний, неповторний, відомий стиль? Чи можна, якщо прибрати з поля зору аватар та інформацію про компанію, дивитись на публікації за певними ознаками зрозуміти, що це саме ви?

По Instagram Oreo одразу зрозуміло, що це вони, навіть якщо прибрати аватар та шапку з опису

Крок 3. Якість фото та відеоконтенту

Під час проведення аудиту облікового запису Instagram обов’язково аналізуйте фото, відео та тексти:

  • Єдиний стиль фотоконтенту. Користувачі Instagram люблять, коли в акаунті компанії простежується загальна естетика, а всі фото створюють схожий настрій та оформлені у певній колірній гамі. Фото не повинні бути однаковими, але, після їх перегляду, користувач повинен зарядитися настроєм компанії і відчути її посил.

Instagram одного модного бренду: фото виконані в єдиному стилі та в приємній, пастельно-бежевій колірній гамі

  • Різноманітність фото. Одноманітні фото нудні і нецікаві. Бачити у стрічці картинки, що нічим не відрізняються одна від одної, — не найприємніше заняття для потенційного клієнта і навряд чи такі фото здатні його зацікавити і спровокувати на підписку.
  • Правильне комбінування фото. Добре, коли всі фото у профілі підібрані правильно та не дисонують. Поганий приклад: 10 фото поспіль із зображенням товарів, після розміщено 8 фото людей з товарами. Хороший приклад: коли фото товарів чергуються із зображеннями людей 1:2.
  • «Ні» зображенням з фотостоків. Користувачі Instagram — люди досвідчені і хочуть бачити у стрічці живі фото, без награних осіб та застарілих ефектів.
  • «Ні» відретушованим зображенням та надто обробленим фото. Особливо це стосується товарів. Наприклад, в обліковому записі квіткового бізнесу фото букетів повинні мати максимально природний вигляд, оскільки люди хочуть купувати саме те, що бачать на картинці. І якщо під час доставки букет сильно відрізнятиметься, клієнта це може роздратувати.
  • Правило перших 9 фотографій у профілі. Перші три ряди публікацій в обліковому записі Instagram є основними. Після їх перегляду, користувач повинен зрозуміти, чим займається компанія.
  • Горизонтальні та вертикальні знімки. Вертикальні відкриваються на весь екран, тоді як горизонтальні займають набагато менше місця в стрічці новин і, відповідно, менш привабливі для користувачів. Вибір очевидний. =)

В цілому, «подобається/не подобається» — справа індивідуального смаку. Однак у більшості випадків користувачі надають перевагу соковитим, яскравим та чітким фото. Змащені, розмиті зображення підходять лише в одному випадку: коли такі дефекти зроблені спеціально і фото постановкове, а не зроблене рукою, що «випадково здригнулася». Тому для натхнення радимо:

  • вивчати облікові записи Instagram з фото, які вам подобаються;
  • підписатися на Pinterest: ось де справжня криниця якісного фотоконтенту;
  • підписатися на знаменитих фотографів, відвідувати фотовиставки, пройти курс фотографії: вибір великий!

Під час аудиту облікового запису в Інстаграм (при виявленні вищезгаданих проблем з фото) вам не потрібно буде терміново видаляти всі фото або міняти їх місцями.

Наступні публікації потрібно буде розміщувати правильно. Після аналізу ви точно знатимете, як це робити.

Крок 4. Якість текстового контенту

Із фотоконтентом розібралися. Тепер час наступного етапу аудиту облікового запису — аналізу текстів. Варто звернути увагу на:

  • Користь публікацій. Гарні картинки — це добре. Але чи підкріплені вони текстами? Фотографія повинна розповідати відвідувачу облікового запису певну історію, залучати його до діалогу, приносити користь. Використання у публікації хештегів, ключових слів та закликів до дії посилять комунікацію з потенційним клієнтом та допоможуть профілю підвищити охоплення.
  • Чергування постів. Проаналізуйте, чи чергуються пости один з одним. Ідеальним варіантом буде такий: сьогодні новина, завтра — корисний контент, післязавтра — пост, що надихає, і так далі. Слід уникати формату «все відразу», коли протягом тижня ви постите тільки фото товарів з описами, а потім два тижні поспіль «забиваєте» стрічку корисними порадами.
  • Довжина текстів. Чим коротший текст, яким ви супроводжуєте фото, тим краще. Instagram це майданчик для візуальної взаємодії користувачів один з одним. Обсяг текстів обмежений: 2200 символів. А 2000 символів (згідно зі статистикою) можуть подужати лише 75% читачів. Тому краще вкладатися у 1000-1500 знаків.
  • Абзаци і відступи. Суцільні полотна текстів читати ніде не люблять, тим більше в Instagram. Під час аудиту облікового запису Instagram перегляньте тексти до публікації: якщо там немає відступів та абзаців, обов’язково додайте їх.
  • Емодзі. Емодзі потрібно використовувати, але у помірних кількостях. Не перебільшувати. А потрібні вони для того, щоб стати ближчими до читача, адже всі ми люди емоційні.

Крок 5. Робота з аудиторією

На даному етапі вивчаємо:

  • кількість аудиторії;
  • середню кількість публікацій на день/тиждень/місяць;
  • середню кількість коментарів під публікаціями;
  • середню кількість лайків;
  • кількість охоплень.

Також слід проаналізувати:

  • Чи на всі коментарі користувачів ви відповідаєте? Чи буває таке, що якесь повідомлення пропускаєте?
  • Як відбувається комунікація далі після того, як ви відповіли? Чи провокує спілкування з потенційним клієнтом до продажу? Якщо ні, то чому і що ви змінили б у комунікації?
  • Чим цікавляться підписники?
  • Які пости найбільше «заходять» їм і викликають реакцію?
  • Хто з підписників найвдячніший глядач (постійно лайкає ваші публікації, залишає коментарі, провокує дискусії, бере участь у конкурсах)?
  • Чи заохочуєте ви таких підписників? Може, надсилаєте їм подарунки за активність?
  • Чи аналізуєте згадки вашого бренду в інших облікових записах?

Крок 6. Аналіз інструментів для просування облікового запису

Аудит облікового запису передбачає аналіз інструментів, за допомогою яких ви просуваєте профіль своєї компанії. А саме:

  • Платний та безкоштовні методи просування (таргетована реклама, реклама у блогерів, взаємний піар та колаборації з лідерами думок);
  • Який бюджет щомісяця ви інвестуєте на просування облікового запису?
  • Чи фіксуєте інформацію щодо охоплень і реакцій на публікації?

Вся ця інформація доступна у рекламних кабінетах та звітах від блогерів. Якщо співпрацюєте по бартеру, можете запросити у партнерів звіт про спільний проект.

Крок 7. Рекомендації щодо покращення облікового запису

Завершальним етапом аудиту облікового запису в Інстаграм є підбір рекомендацій та складання нового контент-плану для покращення профілю компанії на основі інформації, отриманої під час дослідження. Якщо будете йти за вищесформованим планом, ви зможете знайти слабкі місця та перетворити їх на сильні.

Водночас:

  • обов’язково тестуйте нові формати реклами, постингу та залучення аудиторії до діалогу;
  • спробуйте співпрацю на бартерній основі з компаніями, які перетинаються з вашим бізнесом, але не є конкурентами;
  • проведіть спільні акції з компаніями, які можуть мати вашу цільову аудиторію. Для них це також буде корисним.

Тим з вас, хто не хоче морочитися над аудитом облікового Instagram самостійно, SMM відділ ADINDEX з 7-річним досвідом просування бізнесу в соцмережах готовий запропонувати якісний аналіз профілю, складання контент-стратегії та подальший рекламний супровід профілю.

Перейти до послуги «Просування бізнесу у соціальних мережах» →

Звертайтесь до нас за телефоном 097 735 31 33 або пишіть на пошту 4partners@adindex.ua.

Вам может быть интересно

Все посты