Як створити контент-план для Instagram
Автор статті: Ірина Мазур, керівник відділу SMM в агенції
Просування товарів або послуг в Instagram без контент-плану рівносильне руху в непроглядній темряві до своєї мети: ти начебто й уявляєш собі її, але один необережний рух, і можна впасти, підвернути ногу або боляче вдаритися. А ще, ніколи не знаєш, що чекає на тебе попереду. Тому краще все ж таки ввімкнути світло, тоді рухатися в правильному напрямку буде безпечніше і швидше.
Ми вирішили зробити матеріал для «Лайкні» про важливість контент-плану в Instagram, поділитися тим, як його робимо ми для своїх клієнтів, а також дати поради всім, хто хоче успішно розвивати свій акаунт.
Підключити послугу «Просування бізнесу в соцмережах» від ADINDEX →
Що таке контент-план і навіщо він потрібен
Контент-план — це файл (зазвичай створюється у форматі Google Таблиці, яка поширюється серед працівників), у якому на тиждень/два тижні або місяць наперед розписано графік виходу кожної публікації. Стандартний контент-план містить таку інформацію:
- дату,
- час,
- тип публікації,
- тему,
- рубрику,
- текст посту,
- візуальне оформлення,
- хештеги,
- статус (у роботі, на погодженні чи готовий).
До нашої агенції досить часто звертаються замовники, які ведуть соцмережі просто для того, щоб вони були. Коли ми просимо їх показати свій Instagram та контент-план, за яким вони працюють, то найчастіше стикаємося з формулюванням «У нас немає якогось певного плану, пости робимо коли вийде, коли знайдеться вільна хвилинка, звільниться фотограф». Це несерйозний підхід до справи, тому й результатів такий шлях дає мало.
Керівник відділу SMM, Ірина Мазур
Отже, з якими проблемами стикається бізнес під час просування послуг або товарів в Instagram без контент-плану. Ми склали ТОП 5 найпоширеніших:
- Відсутність регулярності. Ви не маєте чіткого графіка виходу публікацій. Пост може вийти сьогодні, завтра, а потім аж за тиждень з’являться одразу два за день. Потім чергове затишшя. Користувачі цього не люблять, вони хочуть отримувати ваші пости регулярно, знати, що «сьогодні ці хлопці напишуть у своїй Інсті щось цікаве». Інакше забувають про вас і відписуються.
- Відсутність нових ідей. Припустимо, на сьогодні ви підготували текст та картинку для свого посту. Але що ви робитимете завтра? Післязавтра? Краще заздалегідь влаштувати мозковий штурм, запланувати публікації на тиждень, а потім у помірному режимі, щодня, вигадувати по одному новому посту, збирати інформацію до спеціально заведеної таблички. Або вибрати день і назбирати ідей заздалегідь на цілий тиждень.
- Відсутність воронки як такої. Пости, які не пов’язані між собою однією метою, не зможуть впливати на ваших підписників. Саме серії публікацій проводять користувачів по всіх етапах воронки: від знайомства з продуктом до появи інтересу і до здійснення покупки.
- Неможливість проаналізувати ефективність публікацій. Якщо ваші пости виходять у режимі «коли вийшло/з’явилась вільна хвилинка», то ви просто не зможете відстежити, в який час вони заходять вашим підписникам, у які дні тижня активність збільшується, а коли навпаки — спадає, а також які формати аудиторія сприймає на ура і на що варто зробити акцент.
- Неможливість поставити правильні цілі у розвитку. Про які цілі можна говорити, якщо ви навіть не маєте уявлення про те, що працює, а що не дає взагалі жодних результатів. Адже у вас немає таблички з контент-планом, де описано, як відпрацював кожен пост, скільки лайків він отримав і чи були під ним коментарі.
Потрібна допомога з підвищенням заявок з SMM каналів? Розкажіть нам про ваші цілі та залиште контакти в короткому брифі.
Як скласти контент-план для товарного облікового запису
Якщо ви тільки завели обліковий запис в Instagram, первинне завдання для вас — зібрати підписників. Для цього ви можете використати:
- таргетовану рекламу;
- платну рекламу у блогерів та лідерів думок;
- акції та конкурси як в онлайні, так і в офлайні (якщо ваш бізнес існує і за межами інтернету).
Зібрати підписників у порожній обліковий запис, звичайно ж, не вийде, тому для початку вам і потрібен цей контент-план. Підготуйте серію публікацій (наприклад, на два тижні) для нових підписників, занесіть цю інформацію до вашої таблиці і просто слідуйте графіку в найближчі два тижні з фіксацією результатів (скільки лайків, коментарів, нових підписників, переходів на лендинг приніс вам кожен пост). Спробуйте на початку свого шляху експериментувати над різними форматами контенту. Це допоможе визначитися з найефективнішими темами. Трохи нижче у статті ви знайдете інформацію про те, як аналізувати публікації з контент-плану.
Для початку, звичайно ж, необхідно ознайомитися з найближчими цілями та основними завданнями бізнесу. Від них залежатиме подальша стратегія створення та просування публікацій.
З одним із найбільших клієнтів, торговельною мережею ДЕКА, в ніші SMM ми співпрацюємо вже більше року. На момент звернення до нас у них вже був активний обліковий запис у Instagram, але результатів він не приносив. Тому, перш ніж скласти новий контент-план, ми провели комплексний аудит всього проекту, виявили його сильні та слабкі сторони, а також поставили нові цілі на найближчі півроку. І вже на основі цього створили план майбутніх публікацій. Основною метою для нас було: покращити якість контенту; стати сильнішим за основних конкурентів на ринку; збільшити кількість підписників та їхню залученість; здешевити платне охоплення публікацій та збільшити органіку.
На першому етапі ми вирішили почати «бомбити» наших підписників корисними постами з відповідями на найпоширеніші питання з серії «Яку форму повинен мати чоловічий годинник», «Що таке клас годинника», «Для чого потрібен безіль», «Що таке баланс», «На якій руці правильно носити годинник» та інше. Кожна така публікація: а) несла корисну для читача інформацію; б) містила фото моделей годинників, представлених у магазині ДЕКА. Таким чином підписники отримували відповіді на свої запитання, а також могли одразу уточнити в директі вартість і наявність у магазині моделей, що цікавлять.
Максимальну кількість лайків та коментарів у цьому обліковому записі збирали (і продовжують збирати) живі фото годинників на тлі котиків, собачок, квітів, стильних образів. Також ми запустили рубрику, в якій просили клієнтів надсилати нам фото з придбаним годинником у коробці або на зап’ясті. Результати нас тішили:

Висновок зробили такий: люди люблять максимально природні, живі фото, з мінімумом обробки та без величезних полотен тексту. Таке стильне перетворення акаунту спочатку дозволило нам вийти в ТОП ніші за якісними та абсолютними показниками, підвищити рівень залученості покупців за рахунок постійного діалогу з підписниками, а також збільшити кількість продажу з SMM-каналу.
Керівник відділу SMM, Ірина Мазур
Отже, резюмуємо, які пости найефективніші для товарного облікового запису в Instagram:
- живі фото товарів на красивому фоні: котики та песики (це, мабуть, найлайкуваніший формат в Instagram), квіти, стильні образи тощо;
- фото клієнтів із товаром;
- відповіді на питання, що часто приходять з фото товарів в асортименті компанії;
- добірки найбюджетніших/дорогих/лаконічних/яскравих/білих та інших моделей;
- порівняння двох товарів різних цінових категорій.
Які ще пости можна робити:
- короткі відеоогляди товарів під музику (з озвучкою та без);
- триптихи, колажі, GIF-формати;
- анонси продукції, що готується до випуску (наприклад, нова модель годинника або колекція прикрас, яка має з’явитися в магазині найближчим часом);
- закулісся (зробіть якісні знімки у форматі backstage: якщо ви робите прикраси на замовлення, сфотографуйте процес їх створення; якщо шиєте незвичайні вбрання, покажіть, як вибираєте тканини і робите викрійки, обробляєте модель; якщо готуєте незвичайні панкейки на вивіз, сфотографуйте процес до декору готових виробів).
На відміну від сторінок з послугами, у товарних акаунтах важливо наголошувати на продукцію та користь, яку вона приносить споживачеві. Ваша особистість підписників товарного облікового запису практично не цікавить.
Керівник відділу SMM, Ірина Мазур
Як скласти контент-план для облікового запису в сегменті послуг
Багато хто запитує: як вести сторінку в Instagram бізнесу, який продає послуги? Інстаграм — ефективний майданчик для товарних компаній, а ось що постити металургійному заводові, банку чи фахівцю, який продає курс копірайтингу? Очевидно, не фото верстатів, красиво розкладених на столі банкнот або «накиданого» на аркуші тексту.
Відмінний приклад — Instagram компанії «Метінвест» (але вони не наші клієнти). Тут багато кадрів із заводу: фото співробітників у касках, сталь, олово, підйомні крани, глибокі кар’єри, кадри з корпоративу на гірськолижному курорті — все це дозволяє звичайній людині долучитися до компанії, стати її частиною, побачити такі складні процеси зсередини. Загалом, суворий обліковий запис для суворих підписників:
Отже, що можна і потрібно постити в Instagram, якщо ваша компанія не продає милі сукні, а плавить олово на заводі або надає послуги для населення:внутрішня кухня компанії: фото із заходів, корпоративів, участі в конференціях, робочі будні; інформація про вихід нових тарифів, знижки, акції; вітання зі святами; відповіді на запитання, що часто приходять від клієнтів.
Керівник відділу SMM, Ірина Мазур
Як скласти контент-план для особистого облікового запису
Якщо ви коуч, бізнес-тренер, приватний психолог, викладач китайської мови або творець власної методики ефективного копірайтингу, вам, звичайно ж, теж потрібен акаунт в Instagram. В особистому акаунті акцент робиться на особистості його автора, тому радимо робити більше публікацій, які демонструють ваш професіоналізм та високий рівень компетенції:
- Фото з конференцій, семінарів, будь-яких заходів, які ви відвідуєте для підвищення кваліфікації та нетворкінгу. Ваші підписники повинні знати, що ви йдете «в ногу з часом», постійно розвиваєтесь, а отже, презентуєте цінність, як фахівець.
- Смішні випадки з практики чи життя: не бійтеся ділитися власними помилками чи невдачами, якщо ви впоралися з ними та здобули корисний урок, чому б не розповісти про це своїм підписникам? Адже ви така ж жива людина, а люди люблять щирість.
- Міркування з прив’язкою до вашого бізнесу. Любите філософію і вам є що сказати стосовно певних тем з висоти власного досвіду? Говоріть! Напевно, ви знайдете однодумців, а може, хтось захоче посперечатися з вами, що теж дуже непогано. Напрацьовуйте авторитет і розвивайте у собі комунікабельність.
- Досвід особистого використання власного продукту чи послуги. Нехай це буде нейтрально, об’єктивно, без численних нахвалювань та реклами. Наведіть конкретний приклад із життя, у чому вам допоміг власний продукт, але зробіть це природно.
- Розповідь про отримані знання. Якщо ви відвідуєте тренінги, які розвивають вас у професійному плані, поділіться цим зі світом. Так ви покажете підписникам, що не стоїте на місці і дасте їжу для роздумів усім іншим. До речі, ваш власний ТОП прочитаних книг, фільмів і країн для відпочинку — теж відмінний приклад для мотивації бути кращим.
Акаунт Олексія Ткачука з комунікаційної агенції Setters (він автор блогу про Instagram — Dnative.ru) для нас є прикладом. Крім безперечного таланту майстра слова, в акаунті Льоші дуже гармонійно переплітаються роздуми про digital, рекламу та SMM з експертними порадами та реальним життям за межами професійної діяльності.
Докладніше про старт співпраці з агентством #ADINDEX.
Типові помилки під час складання контент-плану для Instagram
1. Немає мети
Метою може бути все, що завгодно: певна кількість нових підписників, лайків, коментарів, лідів, покупців. Вирішили створити контент-план на два тижні? Докладніше опишіть, чого ви чекаєте від своїх публікацій. Що вони мають вам принести? До чого мають привести всі ці старання з написанням текстів, створенням гарних фото та конкурсів? Це дозволить надалі коригувати стратегію, виявляти ефективні формати та видаляти невдалі.
2. Незнання своєї ЦА
Перетворіться на клієнта своєї компанії, зрозумійте, чого він хоче, про що ще не знає і яка інформація буде для нього корисною і цікавою.
Пам’ятайте, що Instagram це, перш за все, красиві фото. Люди приходять сюди саме за візуальною естетикою. Тому хороша камера та вміння робити стильні, але водночас максимально природні, кадри — основні «пунктики» під час ведення облікового запису в цій соціальній мережі.
3. Занадто розумні тексти
Основна аудиторія Instagram — міленіали (1980-2000 р.н.). Тому тексти мають бути максимально спрощеними, легкими для сприйняття та невеликими за розміром (пам’ятайте про обмеження 2 тис. символів).
4. Тексти з помилками
Це удар по вашій репутації чи репутації вашої компанії. Обов’язково вичитуйте свої тексти за допомогою колег-редакторів або спеціальних сервісів. Ніколи не допускайте публікації неграмотних текстів.
5. Ігнорування співвідношення рекламних та корисних публікацій
Оптимальна формула співвідношення публікацій для облікового запису в Instagram приблизно така: 40% — розважальні пости, 30% — інформаційні, 25% — навчальні та лише 5% можна виділити рекламним публікаціям.
На який термін бажано складати контент-план у Instagram: тиждень, два тижні чи місяць?
Місяць — надто багато, а тиждень — обмаль. Оптимальний термін (на наш погляд) — це два тижні. Так зручніше аналізувати пости та планувати нові публікації.
Як створюється контент-план для Інстаграма клієнтів в агентстві #ADINDEX
Невеликий бліц.
З якими видами бізнесу ми найчастіше працюємо і чим різняться контент-плани для них
Найбільш ємко вдалося попрацювати зі сферою ecommerce.
Відмінність контент-планів для різних бізнесів полягає в наборі рубрик та й самих складових контент-плану. Наприклад, позначка необхідності просувати пост і термін його просування, якщо актуальність пропозиції обмежена у часі. Є приклад дуже жорсткої прив’язки контент-плану до брендів у мультибрендовому магазині, де для затвердження плану кількості контенту того чи іншого бренду необхідно комунікувати з бренд-менеджерами.
Як ми вигадуємо креативи
Розвиваємо надивленість — моніторимо майданчики Dribble, Behance, Pinterest, конкурентів і надихаємося успішними кейсами.
Де оформлюємо контент-план
Використовуємо Google Таблиці.
Як узгоджуємо контент-план із замовником
Даємо замовнику доступ до документа та просимо затвердити його. До підготовки контент-плану запитуємо вступні за пріоритетністю рубрик або товарів/послуг. Наприклад, під час ведення облікового запису магазину підлогового покриття можемо запитувати для того, щоб зрозуміти, увагу до яких видів покриття необхідно посилити в поточному місяці.
Приклад/шаблон контент-плану від команди SMM Adindex
Наша табличка зазвичай має такий вигляд:
Як аналізувати ефективність публікацій
Отже, ви створили контент-план для свого облікового запису в Instagram на два тижні, підготували пости і весь зазначений час сумлінно їх публікували. Тепер, через тиждень, можна проаналізувати ефективність перших публікацій, отримані лайки та коментарі. Ми виділили 9 кроків:
- Допустимо, за перший тиждень у вас вийшло 7 публікацій. Виберіть з них дві «найзалайканіші» і дві «найнепопулярніші».
- Подивіться, що спільного у хороших публікацій та у поганих в обох групах, чим вони відрізняються.
- Публікації, що отримали найменшу кількість зворотного зв’язку, більше не використовуйте, а найпопулярніші — повторіть.
- Замість тих, які зібрали найменше лайків, заплануйте на наступний тиждень нові, з наступних рубрик вашого списку (адже у вас є такий резервний список?).
- Пішов другий тиждень публікацій. Зверніть увагу на успішність публікацій зі списку робочих, які ви залишили з попереднього тижня. Вони, як і раніше, набирають багато лайків та коментарів? Якщо показники знизилися, спробуйте зменшити їхню кількість і продовжіть спостереження вже наступного тижня.
- Ще через два тижні знову проаналізуйте найпопулярніші пости і впровадьте їх у наступний період постингу. Спробуйте проаналізувати, чому саме ці формати так подобаються вашій аудиторії? Чому інші не «заходять» і що можна зробити для покращення статистики?
- Найменш популярні рубрики можна або зовсім викреслити з контент-плану, або спробувати їх покращити, після аналізу того, що саме не подобається вашим підписникам.
- Після місяця, у результаті постійного аналізу та вдосконалення рубрик, ви зрозумієте, які публікації варто залишити, а що категорично вам не підходить. Неефективні пости «вимітайте» назовні.
- Не забувайте стежити за конкурентами, моніторте їх інстаграм. Завжди можна підглянути цікаву ідею та переробити її під себе.
Про нас
#ADINDEX — агентство комплексного інтернет-маркетингу.
Засноване у 2013 році Вадимом Пилипенком, — колишнім ТОП менеджером підрозділу Universal Commerce Group холдингу Nosphere Ventures та керівником маркетингу Allegro Group.
Підключити послугу «Просування бізнесу в соцмережах» від ADINDEX →
З 2017 року агентство входить до Premier Google Partners. Ключові клієнти: ДЕКА, Aromateque, Garvis, HOLZ, Cyfra, Укртелеком, Ласунка, TOYS.
Наша мета — зростання бізнесу клієнта.