Просування на YouTube: 16 помилок, яких допускають навіть досвідчені фахівці

image-removebgоо.png

Автор статті: Ольга Пильщик, спеціаліст з просування бізнесу на YouTube в агентстві

Головні помилки під час просування YouTube-каналу вже описані у нашій статті у блозі WebPromoExperts.

Ви захотіли зробити свій YouTube-канал? Що ж, я вважаю, це чудово! І в цій статті хочу попередити вас, що може піти не так.

Просування на YouTube — такий самий серйозний проект, як і оптимізація сайту чи офлайн-маркетинг. Я займаюся просуванням бізнесу на YouTube в агентстві Adindex.ua вже більше року, тому мені є про що вам розповісти. Сьогодні ми поговоримо про помилки, яких допускають власники бізнесів, досвідчені маркетологи та новачки під час роботи з цим майданчиком.

На написання статті мене надихнула велика кількість гайдів та рекомендацій, які… все одно не допомагають (!) розібратися, як ефективно просувати YouTube-канал для бізнесу. Тому замість того, щоб показувати, як робити правильно, я розповім про основні помилки та дам рекомендації, як їх не допускати.

Підключити послугу «Просування каналу YouTube» від ADINDEX →

Помилки під час роботи з YouTube-каналом на старті

Створювати контенту без аналізу

pic_01.gif

Досвідчені маркетологи розуміють важливість аналізу аудиторії та конкурентів. Але навіть вони можуть допустити помилку під час визначення потреб користувачів. А все тому, що використовують дані, отримані з інших маркетингових інструментів і не враховують специфіки відеохостингу.

YouTube — унікальний канал комунікації. Спілкування з глядачами на сервісі будується не лише на образах та ідеях, а й на трендах, мемах. Сухий контент, застарілі теми та всім набридлі жарти псуватимуть стосунки з аудиторією.

Рішення: провести аналіз аудиторії, конкурентів та конкуренції за тематичними запитами.

Рекомендації:

  1. Оцініть конкурентність тематики та визначте можливості просування каналу.
  2. Проаналізуйте теми та формати конкурентів, визначте недоліки та переваги.
  3. Визначте, що глядачам більше подобається: навчальні відео, огляди, розважальні або навпаки шокуючі ролики. Проаналізуйте, які теми набули широкого охоплення, а які розчинилися в загальному списку.
  4. Проаналізуйте видачу пошуку YouTube та Google, в останньому зверніть увагу на відеоключі.
  5. Визначте, якою «мовою» спілкується ваша аудиторія, які тренди та меми їй цікаві. Подумайте, як це можна використати на своєму каналі.

Отримані дані допоможуть зрозуміти, які методи варто використовувати для просування, а також стануть опорою під час складання ефективного медіаплану.

Створювати YouTube-канал без розуміння цілей та стратегії

Часто буваю у такій ситуації. Бізнес вже має YouTube-канал, на який завантажували те, що було в наявності, до прикладу, рекламу та корпоративні ролики. У результаті канал просто існує як архів з відеороликами компанії, але водночас не працює, як маркетинговий інструмент. І власник не має уявлення, що з ним робити. Так відбувається через те, що канал створювався або без стратегії, або під час її складання не було враховано мету просування бренду на YouTube.

Рішення: продумати стратегію до початку запуску робіт, ґрунтуючись на даних аналізу аудиторії, конкурентів та конкуренції.

Рекомендації: складайте стратегію так, щоб вона відповідала на запитання «Якого результату необхідно досягти за допомогою YouTube-каналу і як це реалізувати?».

YouTube, як повноцінний маркетинговий інструмент, повинен виконувати чотири основні цілі:

  • отримання трафіку;
  • лідогенерація;
  • формування позитивної думки про бренд;
  • підвищення лояльності та залученості аудиторії.

Гнучко змінюйте важливість цілей від етапу до етапу. Якщо ви хочете отримувати трафік, але у вас є лише реклама, приділіть увагу лідогенерації, запустіть рекламні кампанії. Якщо є корпоративні ролики, зробіть акцент на формуванні думки про бренд. Потім почніть публікувати тематичний контент, і так поступово ви реалізуєте всі основні цілі.

Копіювати стилістику роликів з інших каналів

Під час перегляду відеороликів на чужих каналах так і хочеться взяти та й скопіювати вдалі ідеї. Але те, що працює у конкурентів, може бути марним для вас. До того ж, якщо глядач розкриє ваш хитрий план, його думка про вас може неабияк зіпсуватися, тому що на відеохостингу дуже цінується саме унікальний контент, нові ідеї та формати.

Рішення: більше креативити, створювати унікальний контент, якого ще ніхто не мав. Так, це складно, але без цього сьогодні аж ніяк.

Рекомендації: винайти заново велосипед, швидше за все, не вдасться, але якщо ви вирішили взяти на озброєння чиюсь ідею, постарайтеся вдосконалити її та надати їй унікальності.

Накручувати підписників 

Накручені підписники марні. Прагніть отримати реальні. Чесне ведення каналу сприйматиметься користувачами більш лояльно.

Теоретично накрутка допомагає створити ефект натовпу. Але є вагомі аргументи проти неї:

  1. Кількість підписників слабко впливає на ранжування відео та каналу, головне — залучення аудиторії.
  2. Під час першої ж чистки «мертвих душ» YouTube спише більшу частину з них.
  3. Накрутку легко виявити, якщо порівняти між собою кількість підписників, переглядів і лайків. Потрібно накручувати всі параметри. І заразом попрощатися з адекватною статистикою.

Рішення: не робити так.

Рекомендації: не рекомендую.

Завантажувати велику кількість роликів

Велика кількість відеороликів доречна для каналів-новинників, каналів широких тематик або тих, які через свою специфіку щодня транслюють зміни в галузевих нішах. До широких можна віднести канали, пов’язані з ігровою індустрією, технологіями чи спортом. У більшості ж тематик часте додавання відеороликів може навпаки відштовхнути глядача.

Уявіть собі, що ваш канал це людина. Якщо він — невиправний балакун, то під час спілкування з ним напевно швидко втомишся. Тому по 10 роликів на день публікувати не варто.

Рішення: не набридати глядачеві.

Рекомендації:

1) Не женіться за кількістю, працюйте краще над якістю — діліться важливою та цікавою інформацією зі своїм глядачем.

2) Стежте за реакцією аудиторії, запитуйте у користувачів, чи хочуть вони, щоб відео виходили частіше або рідше.

3) Структуруйте контент — не поділяйте його на надто дрібні підтеми, які можна подивитися за один раз в одному відеоролику.

4) Створіть контент-план.

Не звертати увагу на користувачів

Не варто ігнорувати підписників, адже саме спілкування з ними і той факт, що ви їх чуєте та знаєте їхні проблеми, підвищує лояльність до вашого бренду.

Якщо ви ігноруватимете коментарі, думки та прохання глядачів, вони або підуть, або будуть розповсюджувати негатив про вас в інтернеті.

Рішення: давати підписникам зворотний зв’язок. Поводитися так, ніби вони — ваші друзі та однодумці. Бути максимально доброзичливими, але не перебільшувати.

Рекомендації: залишайте коментарі під відео, пишіть коментарі у спільноті, цікавтеся ставленням користувачів до відео, тем, які ви висвітлюєте у своїх роликах, та ненав’язливо запитуйте про бренд.

Помилки під час роботи з контентом

Створювати контент у тестовому режимі

На старті робіт з каналом багато хто не хоче витрачати багато часу та ресурсів на нього, тому що в голові з’являється думка: «А раптом не вийде! Поки що попрацюємо на мінімалках». І ось з таким настроєм і починаються експерименти, які призводять до не дуже добрих наслідків у відео:

  • поганий звук;
  • ефект «тремтіння камери»;
  • наявність сторонніх графічних елементів (наприклад, ватермарки із безкоштовних версій редакторів).

Всі ці помилки здаються незначними, але варто пам’ятати, що ваші глядачі теж живуть у 21 столітті, і вони розуміють, що зняти нормальне відео можна навіть із малим бюджетом. А таке неповажне ставлення до себе глядач не вибачить.

Рішення: якість картинки та звуку завжди повинні бути на високому рівні.

Рекомендації: якщо ви позиціонуєте себе на ринку як великий бренд, то звук і картинка повинні бути бездоганними.

Якщо ви маленький, поки не дуже розвинений бренд, то можете знімати відео і на телефон, сучасна техніка дозволяє. Але, будь ласка, використовуйте стабілізатор або штатив і записуйте звук на хороший мікрофон.

Немає ідеї, що поєднує ваш контент. Непостійність та експерименти з форматами

У цьому випадку говоримо не про місію бренду, яка поєднує всю діяльність компанії, а про саму ідею каналу.

Ваші відео не повинні стрибати з теми на тему, а ви намагатись наздогнати за трендами. Також не варто постійно змінювати формати. Інакше користувачам буде складно стежити за перебігом думок, і вони перестануть розуміти, про що цей канал і який контент на них чекає.

Рішення: створювати тематичний та навколотематичний контент, який відповідатиме на запитання користувачів та вирішуватиме їх проблеми.

Рекомендація: відео необхідно публікувати у вибраних, відповідно до стратегії, форматах та не плутати користувачів різноманітністю подач. Звичайно, можна оновлювати рубрики, але загальна концепція має зберігатись. Складіть контент-план, щоб дотримуватися періодичності виходу роликів, тематики та форматів на різних етапах просування каналу.

Немає оптимізації

І ось ми підійшли до технічної частини. Найперша і велика помилка ютуберів-початківців у тому, що, на їх погляд, з просуванням на каналі не варто сильно морочитися. Що нібито досить просто «залити» відеоролик на Ютуб, а глядач уже сам його знайде. Це так не працює!

YouTube — друга найбільша пошукова система після Google. І, як під будь-яку пошукову систему, під відеохостинг теж потрібно оптимізувати контент. Відсутність оптимізації — це втрата органічного трафіку, втрата тих клієнтів, які не змогли вас знайти в пошуку.

Рішення: провести оптимізацію роликів.

Рекомендації:

  1. Пропишіть релевантну назву, опис, теги, на основі стратегії. Створюйте зрозумілі заголовки, не забувайте про ключові слова.
  2. Пам’ятайте, що перші фрази опису дуже важливі, вони будуть показані у результатах пошуку та допоможуть звернути увагу глядача.
  3. Додайте графічні та інтерактивні елементи: прев’ю, підказки, кінцеву заставку.
  4. Об’єднуйте відео в плейлисти.

До оптимізації можна віднести періодичність і час виходу відео. Якщо користувачі знають, коли на каналі з’явиться новий ролик, їм легше слідкувати за оновленнями. Ідеальний варіант — коли користувачі наперед знають ще й те, про що буде ваше наступне відео.

Відсутність підтримки відео на початковому етапі

Друга велика помилка — якщо грамотно прописати метадані, то ролик вийде в топ і його зможуть знайти глядачі.

Частково це правда, але цього не завжди достатньо. На YouTube велику роль у рандуванні грають поведінкові чинники. А це означає, що якщо ваше відео подивилося мало людей чи перегляди були з низьким показником утримання інтересу, то алгоритми пошуковика приберуть його з топу.

Відео просуватиметься, якщо його дивитимуться глядачі з високим показником утримання уваги. Якщо відео оптимізовано, але не займає топових позицій, змінити ситуацію допоможе залучення додаткового трафіку на це відео.

Рішення: щоб вивести відео в топ і надовго закріпити його там, необхідно враховувати конкурентність тематики та використовувати прості перевірені методи: рекламу Google Ads, рекламу блогерів та постинг в соцмережах.

Рекомендація: контент повинен бути якісним, інакше після кожної спроби просування відео опускатиметься у видачі.

Нав’язливо рекламувати товари чи послуги

Рекламні ролики завжди негативно сприймаються аудиторією. Їхня наявність на каналі не сприяє органічному просуванню.

Не рівняйтеся на корпоративні канали великих міжнародних компаній, де розміщують рекламу, корпоративні ролики та інтерв’ю. Такі компанії вкладають великі гроші в рекламу та просування бренду, тому просування на YouTube у них досягається за рахунок омніканальності. А решта компаній для розвитку рекламних YouTube-каналів просто не має стільки ресурсів.

Робіть на своєму каналі те, що є актуальним для вас і ваших клієнтів. Наприклад, якщо ваша компанія займається виробництвом дитячих іграшок, то суворі корпоративні ролики для вас не варіант. А якщо у вас мережа фітнес-залів, то на канал можна завантажувати відео з вправами та дієтами від найкращих тренерів.

Рішення: Не нав’язувати свою продукцію, показувати її нативно (щоб вона виглядала максимально природно).

Рекомендація: канал повинен бути впізнаваним, асоціюватися з вашими товарами та послугами, тому використовуйте в оформленні відеороликів власне лого та фірмові кольори.

Недостовірність інформації

Про накрутку підписників я вже згадувала, але є ще ціла низка проблем, з якими можна зіткнутися, коли дуже хочеться зробити канал бренду більш привабливим для користувача:

  1. Невміла накрутка лайків та коментарів.
  2. Обман або недомовленість щодо характеристик ваших товарів та послуг.
  3. Погані поради та спроби недобросовісно скористатися власною популярністю та впливом.

Неприродні коментарі під відео знижують мотивацію користувача залишити свій адекватний коментар. А обман і несумлінне ставлення до глядача можуть завдати шкоди позитивній думці про бренд.

Рішення: бути чесними, зберігати репутацію.

Рекомендації:

  • Оновлюйте інформацію, і нехай ваші відео завжди будуть актуальними для користувача.
  • Не приховуйте недоліків, але водночас акцентуйте увагу на перевагах.

Неправильна робота з рекламою

Робота з рекламою на YouTube без стратегії

Це не про рекламу ваших товарів, а про рекламу самого каналу чи відео.

У гонитві за швидкими результатами багато хто помилково вважає, що платна реклама сприяє успіху просування. Частково це так і є, але охоплення ще не гарантує підписки.

Рішення: під час запуску рекламної кампанії, опрацюйте її стратегію. І не важливо, чи це реклама у блогерів, чи контекстно-медійна реклама, чи публікації в соцмережах або розміщення з посиланням на інших медійних ресурсах.

Рекомендації: для того, щоб отримати підписку з реклами, необхідно відповісти на запитання:

  1. На кого буде таргетована ця кампанія?
  2. Чому користувач повинен захотіти перейти по цій рекламі на канал?
  3. Що його зацікавить на каналі, щоб відбулася підписка?

Для зростання кількості підписників ефективно працюють призові механіки для залучення та активації користувачів — конкурси, розіграші, акції.

Не використовувати можливості інфлюенс-маркетингу

Думці блогерів та лідерів думок довіряють більше, ніж звичайній рекламі і навіть рекламі із зірками. Тому під час просування каналу робота з інфлюенсерами показує хороші результати.

Водночас у дослідженні маркетингової компанії HelloSociety говорять, що три поради від різних блогерів щодо однакових продуктів мотивують користувачів шукати інформацію про них, а п’ять — надихають на покупку.

Блогери працюють з такими видами реклами:

1) Рекламна вставка (pre-roll, mid-roll, post-roll)

Це ваш рекламний ролик вмонтований у відео блогера. Неефективний вид реклами, тому що не залучає глядача до взаємодії з каналом. За рідкісним винятком і за наявності сильної креативної складової рекламну вставку можна використовувати, особливо якщо вона ідеально підходить під сценарій ролика, цікава сама по собі і не дратуватиме глядача під час перегляду.

2) Нативна реклама

Природне посилання на ваш канал, відео або продукт. Такий вид реклами показує добрі результати.

3) Ролик на замовлення

Ціле відео, присвячене вашій темі, викликає ще більше лояльності. Але важливо пам’ятати, що в даному форматі не можна ставити блогера в жорсткі межі, адже він має свій стиль оповіді. Необхідно обирати канал, на якому ролик про вас виглядатиме максимально доречно.

4) Інші колаборації.

Блогери можуть пропонувати просувати ваші відео або плейлисти, з додаванням їх у вподобані, постійно просувати ваш продукт, а не тільки в одному відео, влаштовувати спільні конкурси та прямі трансляції.

Рішення: працювати з блогерами, обрати відповідний вид реклами.

Рекомендації: не забувайте, що аудиторія блогера має бути цільовою для вас, а його манера спілкування з публікою не повинна шкодити вашій репутації.

Тепер ви знаєте, на чому акцентувати увагу, коли просуваєте YouTube-проект, а яких помилок варто уникати. Наостанок, хочу додати дві помилки, що трапляються під час роботи бізнесу з маркетинговими агентствами.

Відсутність зв’язку з маркетологами бізнесу

Зв’язок між маркетологами, які відповідають за стратегію компанії в цілому, та підрядниками, які займаються окремими проектами, безумовно, має бути. Якщо всі проекти будуть об’єднані спільними ідеями та цілями, то вони посилюватимуть один одного. Так із YouTube можна отримати трафік на сайт, а з сайту — на YouTube. Всі інструменти повинні бути пов’язаними та максимально доповнювати один одного. Якщо ж зв’язку немає, ефективність роботи зменшується.

Незрозумілі/неузгоджені моменти

Відеомаркетинг може негативно вплинути на імідж вашої компанії та сформувати не найкращу думку про бренд, якщо діяти неправильно. Тому між власником бізнесу та маркетологами повинні бути розуміння і гармонія.

Маркетологи повинні чітко розуміти цілі та бажання власника бізнесу, а він, у свою чергу, якими методами будуть досягнуті результати. Інакше всі неузгоджені та незрозумілі моменти можуть вплинути на вектор розвитку проекту та привести не до тих результатів, яких очікує бізнес.

Висновки

Просування каналу — це складна робота, що вимагає постійного вдосконалення та уваги до деталей. Не варто чекати, що за один момент канал стане популярним, таке буває рідко. Дійте і тоді він стане потужним джерелом цільового трафіку.

Підключити послугу «Просування каналу YouTube» від ADINDEX →

Вам может быть интересно

Все посты