ПДВ на рекламу Facebook в Україні. Хто заплатить +20% та що з цим робити?

З початку 2022 року запуск реклами через Facebook (Meta) оподатковується податком на додану вартість у розмірі 20%. Це нововведення пов’язане із законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та розповсюдження реклами».
Що це означає для бізнесу та рекламодавців Facebook?
Реклама у Facebook для українців стала дорожчою. Тепер до ваших рахунків за рекламу автоматично додається 20%.
Перевірити, чи є ПДВ у вашому рекламному кабінеті можна за допомогою розділу “Біллінг”:
1. Відкрийте розділ “Біллінг”.
2. Натисніть на ID номер однієї з транзакцій, щоб відкрити опис рахунку.
Приклад сплаченого рахунку без ПДВ:
Хто платитиме на 20% більше за рекламу у 2022?
Це стосуватиметься рекламодавців, які у полі “Покупець” в адресі компанії або особистій адресі вказали “Україна”, але які не підтвердили, що вони зареєстровані як юридична особа або як приватний підприємець, і не додали до рекламного облікового запису Facebook номер платника ПДВ.
Уникнути додавання податку до рахунків можливо, якщо ви вкажете в налаштуваннях кабінету номер платника податків та установите прапорець, що особисто несете відповідальність за сплату ПДВ згідно з Податковим кодексом України.
Як прибрати списання ПДВ за рекламу Facebook та взяти на себе зобов’язання сплачувати податок?
У лівому меню рекламного кабінету знову виберіть розділ “Біллінг” та перейдіть до пункту “Налаштування платежів”.
Знайдіть розділ “Інформація про компанію” та натисніть “Змінити”
Далі, у відчиненому вікні потрібно заповнити “Податкову інформацію”.
Якщо ви вкажете дійсний номер платника ПДВ вашої компанії у полі VAT ID, податок не буде нараховуватись у платежах Facebook. Без зазначення цієї інформації, Facebook продовжить додавати 20% до рахунків за рекламу.
Чи можна обійти ПДВ на рекламу у Facebook?
Щоб уникнути санкцій та штрафів з боку податкової служби в майбутньому, ми не радимо експериментувати та вказувати у розділі з податковою інформацією “чужі” номери платників ПДВ.
Не всі методи, якими діляться користувачі, будуть ефективні в довгостроковій перспективі, оскільки рекламний обліковий запис та бізнес-менеджер можуть заблокувати.
Висновок
Резюмуючи все вищесказане: працюючи з таргетованою рекламою у 2022 році, підприємцям та рекламодавцям важливо планувати бюджети на рекламу з урахуванням ПДВ та закладати його у вартість своїх товарів, послуг.