ПДВ на рекламу Facebook в Україні. Хто заплатить +20% та що з цим робити?

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - mescheryakov.png
Автор – Антон Мещеряков, таргетолог в агентстві ADINDEX.

З початку 2022 року запуск реклами через Facebook (Meta) оподатковується податком на додану вартість у розмірі 20%. Це нововведення пов’язане із законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та розповсюдження реклами».

Що це означає для бізнесу та рекламодавців Facebook?

Реклама у Facebook для українців стала дорожчою. Тепер до ваших рахунків за рекламу автоматично додається 20%.

Рис.1. Приклад сплаченого рахунку з ПДВ

Перевірити, чи є ПДВ у вашому рекламному кабінеті можна за допомогою розділу “Біллінг”:

1. Відкрийте розділ “Біллінг”.

Рис. 2. Розділ “Біллінг” в меню рекламного кабінету Facebook

2. Натисніть на ID номер однієї з транзакцій, щоб відкрити опис рахунку.

Рис. 3. Приклад ID транзакції по сплаченому рахунку в Facebook

Приклад сплаченого рахунку без ПДВ:

Рис. 4. Приклад сплаченого рахунку без ПДВ

Хто платитиме на 20% більше за рекламу у 2022?

Це стосуватиметься рекламодавців, які у полі “Покупець” в адресі компанії або особистій адресі вказали “Україна”, але які не підтвердили, що вони зареєстровані як юридична особа або як приватний підприємець, і не додали до рекламного облікового запису Facebook номер платника ПДВ.

Рис. 5. Розділ “Інформація про компанію” 

Уникнути додавання податку до рахунків можливо, якщо ви вкажете в налаштуваннях кабінету номер платника податків та установите прапорець, що особисто несете відповідальність за сплату ПДВ згідно з Податковим кодексом України.

Як прибрати списання ПДВ за рекламу Facebook та взяти на себе зобов’язання сплачувати податок?

У лівому меню рекламного кабінету знову виберіть розділ “Біллінг” та перейдіть до пункту “Налаштування платежів”.

Рис. 6. Пункт “Налаштування платежів” в розділі “Біллінг” 


Знайдіть розділ “Інформація про компанію” та натисніть “Змінити”

Рис. 7. Розділ “Інформація про компанію” і пункт “Змінити” 

Далі, у відчиненому вікні потрібно заповнити “Податкову інформацію”.

Рис. 8. Блок із податковою інформацією у розділі “Інформація про компанію”

Якщо ви вкажете дійсний номер платника ПДВ вашої компанії у полі VAT ID, податок не буде нараховуватись у платежах Facebook. Без зазначення цієї інформації, Facebook продовжить додавати 20% до рахунків за рекламу.

Чи можна обійти ПДВ на рекламу у Facebook?

Щоб уникнути санкцій та штрафів з боку податкової служби в майбутньому, ми не радимо експериментувати та вказувати у розділі з податковою інформацією “чужі” номери платників ПДВ.

Не всі методи, якими діляться користувачі, будуть ефективні в довгостроковій перспективі, оскільки рекламний обліковий запис та бізнес-менеджер можуть заблокувати.

Висновок

Резюмуючи все вищесказане: працюючи з таргетованою рекламою у 2022 році, підприємцям та рекламодавцям важливо планувати бюджети на рекламу з урахуванням ПДВ та закладати його у вартість своїх товарів, послуг.

Вам может быть интересно

Все посты