Збільшили органічний трафік на +1503% сеансів у місяць за допомогою контент-маркетингу. Кейс Ласунка
ADINDEX, агентство омніканального маркетингу, ділиться з Sostav.ua кейсом з просування найбільшого виробника морозива в Україні, компанії Ласунка, лідери органічного пошуку.
Бізнес: провідний виробник в Україні.
Період: вересень 2019 — вересень 2020.
Цілі, які сформували для команди ADINDEX: отримати ТОП-позиції за запитами в ніші морозива, випередити основного конкурента бренду.
Напрямки: SEO, контент-маркетинг (блог + зовнішній статейний PR), просування у соцмережах.
Результат:
- Сайт Ласунки в ТОПі позицій за основними цільовими запитами.
- Зростання органічного трафіку на 1503%.
Підключити послугу “SEO просування” від ADINDEX →
Команда, яка працювала над проектом:
- Олена Лебідь, РМ.
- Катерина Кіясова, Senior SEO Specialist.
- Євген Гнідаш, Middle SEO Specialist.
- Ірина Мазур, SMM спеціаліст.
- Надія Антіпова, SEO редактор.
Проблема
Спочатку сайт виробника морозива Ласунка займав низькі позиції у пошуковій видачі. Цільові посадкові сторінки для комерційних запитів знаходилися за межами ТОП-10:
Результати пошуку за некомерційними ключовими словами «морозиво», «морозиво пломбір» тощо були представлені у вигляді рецептів, новин та інформаційних статей:
Рецепти морозива перебували в блозі сайту, але через недостатню оптимізацію погано ранжувалися і поступалися конкурентам у тематиці.
Блог наповнювався контентом не системно, а статті мало генерували трафік.
Порівняння динаміки пошукового трафіку на сайт та на блог за січень 2019 — вересень 2019, до старту робіт
З боку технічної оптимізації сайт був на досить хорошому рівні. Проте юзабіліті було опрацьовано слабко:
- Внутрішнє перелінкування між статтями блогу та продукцією з каталогу не налаштоване.
- Користувачі не мали можливості оцінити статтю, написати коментар, поділитися нею в соцмережах.
- Семантична розмітка статей була реалізована.
- У статтях не було інтерактивних елементів, які візуально спрощують сприйняття інформації, не було вказано час приготування страв, калорійність, у деяких рецептах не було навіть картинок.
Завдання
- Зайняти ТОП-3 позиції за основними комерційними запитами «купити морозиво», «морозиво оптом» за рахунок створення відповідних посадкових сторінок, їх оптимізації та зовнішнього просування.
- Отримати ТОП-3 позиції за інформаційними запитами типу «морозиво», «морозиво пломбір» за рахунок запуску та просування рубрики «Рецепти морозива». Поліпшити якість рецептів, які вже були опубліковані на сайті, та додати нові.
- Забезпечити зростання пошукового трафіку на блог сайту Ласунка за рахунок наповнення блогу статтями різного формату з широким охопленням всієї семантики запитів у тематиці морозива та десертів.
Рішення
Для виконання цілей 2 та 3 ми задіяли контент-стратегію. Паралельно зайнялися покращенням блогу з боку технічної оптимізації та юзабіліті.
Щоб збільшити трафік на блог та підвищити впізнаваність бренду, ми підключили зовнішнє просування. Використовували такі методи:
Додатково:
- Публікація постів із посиланням на рецепти/статті блогу в соціальних мережах.
- Підключення платних каналів (реклама у Facebook, Google Ads).
Контент-маркетинг (Блог)
У липні 2019-го до початку основних робіт з контент-стратегії ми підготували та передали програмістам у роботу технічні завдання (далі — ТЗ) на покращення сайту з технічного боку та юзабіліті:
Таблиця «План-Факт робіт Ласунка»
У вересні 2019 зібрали семантичне ядро (далі — СЯ) інформаційних тематичних запитів, склали рубрикатор для блогу та сформували контент-план статей на основі аналізу пошукової видачі та контенту конкурентів:
Фрагмент контент-плану Ласунка
За рік, період вересень 2019 — вересень 2020, написали та розмістили у блозі сайту 73 статті. У сумі вони дали приріст трафіку у 20 разів.
Це динаміка трафіку на блог за рік роботи, порівняно з минулим аналогічним періодом. Проте статті почали генерувати трафік не відразу, а поступово, у міру нарощування проектом трасту.
Приклад порівняння зміни позицій за статтями блогу Грудень 2019 / Жовтень 2020
Просування у соцмережах
В межах SEO-просування блогу запустили промотування статей у Facebook з метою зростання залучення аудиторії.
У Facebook створили рекламні кампанії з кількома оголошеннями, кожне з яких вело до статті у блозі. В оголошенні коротко описували зміст статті, щоб зацікавити користувача, а ще зробили заклик до дії — перейти в блог та дізнатися подробиці.
Приклади оголошень у рекламній кампанії Facebook:
Покази рекламних оголошень ми націлювали на аудиторію підписників сторінки Ласунка у Facebook, тому що на етапі тестування встановили, що це найбільш зацікавлена та залучена аудиторія.
Лише за три місяці робіт ми запустили промо на дев’ять статей. З них найбільшу кількість переходів отримала стаття, пов’язана з актуальним на той момент інфоприводом — Великоднем, з найкращими рецептами паски. Також велику кількість переходів на сайт ми отримали з поста про добірку рецептів желейних тортів.
В результаті за три місяці сумарно із Facebook отримали 2026 переходів на статті блогу:
Пости, які виходили в соцмережах Ласунки в період дії стратегії, розробленої ADINDEX для бренду:
Як експеримент ми також вирішили підключити Pinterest з метою залучення додаткового трафіку з органічної видачі:
Приклад Pinterest у результатах пошуку
Для просування статей у Pinterest створили шість тематичних дощок, у кожній з яких було по п’ять статей з блогу та від п’яти до десяти близько тематичних пінів.
Щоб покращити загальний результат від просування, всі піни, які раніше не були додані на дошки в обліковому записі, ми згрупували за тематиками та додали на нові дошки: «Домашнє морозиво, «Рецепти десертів», «Рецепти морозива», «Десерти з морозивом», «Новинки»:
В результаті проведення активностей у Pinterest за два місяці ми отримали 5560 показів, але всього 43 переходи на сайт:
Після аналізу даних аналітики, можна сказати, що популярність дощок і пінів залежить не тільки від оформлення та наповнення, але також від часу, що минув з моменту публікації. Чим довше пін перебуває у соцмережі, тим краще він ранжується та набирає більше результатів.
Загалом просування в Pinterest зараз можна оцінити, як інструмент підвищення охоплення і PR органічним шляхом. Як інструмент додаткового залучення трафіку на сайт, у нашому випадку тестовий період не показав хорошого результату. Можливо, платне просування дало б більший результат, але поки що інструменти рекламного кабінету в нашому регіоні недоступні.
Підключити послугу “SEO просування” від ADINDEX →
Комерційні запити
Для просування сайту за комерційними запитами ми створили сторінку «Дистриб’юторів», оптимізовану під ключове слово «морозиво оптом», та оптимізували сторінку «Продукція» під запит «купити морозиво». Поліпшили перелінкування на ці сторінки — додали внутрішні посилання.
Сторінка «Дистриб’ютори»:
Сторінка «Продукція»:
Технічна оптимізація та покращення сайту в цілому
Спільно з технічною командою проекту ми:
- Усунули дрібні технічні недоліки на сайті.
- Оптимізували метадані.
- Поліпшили швидкість завантаження сайту на мобільних та десктопних пристроях.
Але все-таки основний акцент був на покращенні блогу та його юзабіліті:
1) Оновлено лістинг зі статтями:
Було
Стало
2) Додано механізм репостів в соціальних мережах:
3) Додано механізм перелінкування зі статтями:
4) Додано можливість залишити коментар до статті:
5) Додано блоки зі змістом статті, списки з переліком інгредієнтів, а також інформація про час приготування та загальну кількість калорій страви.
6) Додано блок із можливістю додати автора статті на сайті.
7) На головній сторінці виведено додатковий блок з перелінкуванням на нові статті з блогу:
8) Реалізовано механізм залучення аудиторії до бізнес-активностей.
Невелике вікно, що з’являється у правому куті сайту з можливістю переходу на цільову сторінку. У ньому ми анонсували акції, заходи, нові статті у блозі та інше. Цей інструмент позитивно вплинув на кількість переходів на цільову сторінку:
Приклад реалізації вікна
Всі зміни на сайті в комплексі позитивно позначилися на поведінкових метриках і на трасті сайту в цілому. У поєднанні із зовнішнім просуванням це забезпечило зростання у позиціях та пошуковому трафіці.
Результати
SEO
Просунули в ТОП важливі для клієнта комерційні запити: «Морозиво купити» та «Морозиво оптом»:
За запитом «морозиво оптом» сайт Ласунка зайняв першу позицію в ТОП-і:
Вийшли в ТОП-1 за запитом «купити морозиво»:
Перша позиція після блоку
Органічний трафік у блозі збільшили на +1 503% з невеликих обсягів до кількох сотень тисяч сеансів за рік (період вересень 2019 — вересень 2020, сезон весна-літо) порівняно з аналогічним періодом:
Загальне зростання пошукового трафіку на сайті за період просування склало +97,80%:

Загальна динаміка пошукового трафіку за 2019-2020
Досягнули більшого зростання трафіку в сезон у порівнянні з цим же періодом в 2019 р. Відвідувачі стабільно приходять на сайт навіть не в сезон:
Висновки
Контент-маркетинг — довгострокова історія. Створюючи стратегічно продуманий контент сьогодні, у майбутньому ви забезпечуєте постійний потік відвідувачів на сайт.
На жаль, зараз блог Ласунки не наповнюється контентом, але, незважаючи на це, за відсутності інвестування в блог додані раніше рецепти продовжують залучати аудиторію, трафік на сайт зростає:
Якби агентство продовжило роботу з наповнення блогу, трафік можна було б збільшити вдвічі-втричі. І це ще краще вплинуло б на рівень довіри до бренду, і, звичайно ж, на продаж.